Sommar!!!

Vilken underbart härlig dag! Har njutit så mycket av solen att jag t o m glömt ta en bild av den - så nu slipper ni en helt meningslös bild på himlen... Haha! Har haft en riktigt bra och ganska fullspäckad dag. Och träffat en massa roliga och glada människor!

Började dagen ute eftersom maken var igång med lite praktiskt arbete och jag gärna ville heja på honom så att han inte skulle tappa modet... Jag är inte alltid så hjälpsam - men snäll! :) 
 

I rabatterna börjar det dyka upp lite växter. Jag är ju ingen större trädgårdsmästare men tycker det är kul när saker och ting blommar. Här har det denna sommardag kommit upp en julros! Och för er som är lite mer kritiskt granskande så kan jag också bjuda på en matta av ogräs runt denna stackare... Haha! Funderar faktiskt starkt på att gräva bort rabatterna på framsidan. Känner numera ett större sug efter grus och sten... 

Drog sedan iväg på lunchmöte och när jag kommer fram till rondellen så ser jag att någon hade haft lite otur med skyltarna...


Hoppla! Och jag som alltid brukar slänga mig ut i vänsterfilen för att köra om hela kön... När jag tittar på bilden så ser jag ju vems fel det är: Borks... Haha! Fast han stavar väl med två o? 


Till vår kompis Urban säger jag att det nu är någon som har slagit dig i hög höjd! 


Jag skulle ju på Nordanågården för en trevlig lunch! Och där tog Anders emot och vi pratade lite om mingelbilder. Konstaterade båda två att det är trevligare att se folk när de är nyktra... Därför får ni en bild på Anders och även på min lunchkompis:


Bono! It's a beautiful day! Nja, det kanske ska erkännas att detta är Pär Johansson, mannen bakom importen av http://japanskaknivar.se/ Gå in och kika på hans sida! Fantastisk kvalitet! Idag var det dock inte knivarna som gav oss anledning att träffas - vi har ett projekt igång som nu ska skärpas upp. Det här kommer att bli så bra! Vasst! Haha!


På vägen hem kom jag på att jag fortfarande hade vinterdäck så jag ringde Forslunds som frågade om jag kunde vara där på 10 minuter? Självklart! Jag tror egentligen han skojade men jag varnade honom innan att jag är väldigt impulsiv... Haha! De fixade i alla fall sommardäcken som jag lagrat där och sedan blaskade jag av kärran i tvätten. Nice!

Åkte hem för att gå igenom mina anteckningar, sjönk ner i soffan och kände hur tröttheten började ta överhanden... Kanske skulle jag bara vara hemma och mysa och strunta i träning... Men NEJ! Lika bra att kasta sig iväg! 


Hann ett par ärenden på stan (i tajts!) och sedan på ett pass Indoor Walking som idag var så djuriskt jobbigt! Kan det bero på att jag också körde en kvart innan 45-minuterspasset började och att jag fortfarande har träningsvärk sedan igår? Kanske. Skönt som fanken var det i alla fall efteråt! Höll på att haka på ett pass Crossfit - men sansade mig. Tur! Istället fortsatte jag min turné i träningsbyxorna och åkte för att helghandla!


Kan berätta för gympagruppen att det här är Spetskål och inget annat. Kålrabbi är en grönsak som ser ut som en boll med taggar. Nu vet vi! Köpte ett par som jag tänker snaska i mig!

Träffade också Leif och Åsa på Maxi - vilket var typ hundra år sedan - och det var oerhört trevligt! Nu måste vi åka dit  snarast för att se deras nya familjemedlem Rex - en sååååå söt Golden Retrivervalp! Jo, jag såg bilder! Livsfarligt... Tur att vi har katt och inte kan haka på hur som helst!
 
Ja, matshoppingen gick bra men när man kommer hem tycker jag att det verkligt jobbiga börjar... Man måste rensa ur kylen på gamla rester och saker som dött eller fått nytt liv... Rensa i förrådet där vi förvarar rotsaker och torrvaror när jag behagar bunkra - vilket brukar vara jämt... Sedan var det diskat i diskmaskinen, torr tvätt, upptinade grytbitar i kylen... Ja, nu har vi i alla fall en fantastiskt god gryta att äta imorrn! Såg sedan slutet på hockeyn och den helt fantastiska straffen så nu känner jag mig tillräckligt utpumpad och nöjd för att slänga mig i duschen för vidarebefordran till sängen! Sov gott alla glada!