Myrorna?

Läser att det kommer fler etableringar på Solbacken och att nästa på tur är "Myrorna". Det är väl ingen nyhet! Åtminstone inte för oss!
 

Här har myrorna varit etablerade läääääänge!


Snabba som få pilar de fram över stock och sten... Går under benämningen "Myrdjävlar".


Arbetssamma - men inte särskilt billiga! Kostar en förmögenhet i bekämpningsmedel...


Och precis när man trodde att man blivit av med dem hittar man en ny samling någon annanstans... Här måste de ha någon underjordisk nattklubb av något slag... Verkade rätt populär! Kanske får bjuda dem på en drink eller nåt?

Ja, det är knepigt med naturen. Ofta får man ju faktiskt gilla läget eftersom man valt att bo just här. Vill man ha skog omkring sig så får man djuren på köpet! Vi har ju haft både älgar och rådjur på tomten och jag tror att jag föredrar dem även om de äter upp lite växter. De är i alla fall inte så många på samma fläck...


Jobb idag! Har suttit klistrad vid datorn och bara gjort avbrott för att hänga tvätt. Känns alltid så fantastiskt bra att hänga ut och några timmar senare ta in samma plagg - torra och med en ljuvlig doft! Men jag hann väl inte mer än hänga ut den förrän...


Helmulet! Vad hände med solen idag? Hade ju en plan att gå ut så här på eftermiddagen...


Å så kommer det regn! Men va f-n...

Man har ju inte behövt plågas av detta särskilt mycket den senaste tiden men jag känner ändå att humöret inte är på topp idag... Nu tittade jag så ilsket upp mot himlen att det faktiskt kom av sig! Haha! Ja, det kanske inte bara var jag som blev upprörd... Så fort jag läst några besvärjelser så sprack det i alla fall upp! Tack!
 
Låter tvätten hänga ett tag och fortsätter jobba! Om ett par timmar är det dags för träning igen! Om jag nu har några torra kläder... Annars får jag väl åka på Myrorna...
 
#1 - - ola T:

Visst är det häftigt med myror!