Mode och jobb!

Kommentar på Facebook idag: "Det verkar som att alla tjejer utan självaktning lever med den felaktiga uppfattningen att träningsbyxor i våtdräktsmodell är högsta mode..."
 
Kommentar tillbaka: Man har väl på sig vad man vill! Och om vi kvinnor tycker att tajta träningsbyxor är sköna så använder vi såna - även om de kanske visar alla eventuellt oönskade former. Vi har ju också självaktning nog att visa att vi duger som vi är!
 
Nog om detta.
 
Har varit en sån där helvetisk dag där jag just jobbat klart! Startade upp redan i morse med fortsatt planeringsjobb inför kommande jobb och ett uppdrag i Umeå imorrn. Samlade också ihop alla papper och åkte till revisorn eftersom det är dags för moms!

Vid frukosten pratade jag och maken om mer trädfällning och bestämde att granarna på framsidan måste ryka eftersom rötterna nu går ända under grannarnas hus... Inte bra. Inte bra heller om de skulle blåsa ut! Vi ska nog leja bort fällningen av de största men den mindre skulle fällas idag. Då fick vi ett väldigt passande besök:


Farfars! Ja, jag borde väl kalla dem svärfars men sedan barnen var små har det blivit så här. Sture är ju en gammal timmerman så han fick rycka in och hjälpa till!

Han började med lite kvistning! Förmodligen också för att komma åt...

Maken höll i snöret för att den inte skulle falla åt fel håll...


Så där ja! Ingen match för en som kan sin sak! Tack för hjälpen!


De hade dessutom med sig färska wienerbröd som vi fikade i solen! Just den delen av dagen var inte alls särskilt jobbig! Men jag har varit lite stressad nu eftersom det är mycket på. Åkte iväg på möte och sedan ännu en utfärd till pappa och mamma!

Jag behövde gå igenom lite ändringar i hans dikter och en del saker måste man göra tillsammans. Jag fick dessutom äta goda biffar och fika mammas underbara kakor... Kändes bra att vara där ett tag och hinna prata om annat som är på tapeten. Nu ska jag göra klart boken så att han också får den i handen snart!

Ilade hem och sedan iväg på vårt roliga måndagspass! Den sista tabata-övningen är en rolig historia som måste dokumenteras. Man tränar magen genom att ligga på rygg, hålla ihop händer och fötter och snurra i cirkel runt på mattan genom att gunga upp och ner. Ja, det är jobbigare än det ser ut och faktiskt rätt kul!

Hemma igen efter ett svettigt och bra pass! Måste ta en bild bara för att retas med Oskar som tycker att jag tar bilder på mig själv framför en gran hela tiden... Men ser du någon gran? Haha!

Borde egentligen tagit en bild av mina träningstajts om jag ska återkoppla till starten på blogginlägget men det kom jag på först nu och det har ju blivit mörkt... Ibland klarar man inte att sluta cirkeln...


Här ligger i alla fall delar av granen! Maken gjorde ett bra jobb idag och hann t o m iväg med ett av släplassen. Det blir en hel del ris... Och jag har gjort ett bra jobb ikväll och skrivit klart både program och text inför morgondagen. Sköööönt.
 
Nu är jag dödstrött igen och ämnar duscha och gå till sängs! Tack för idag alla glada!