Måndagsmys!

Bra avslutning på den här dagen också! Man kan väl säga att stämningen höjdes och nådde toppen ikväll när jag träffade två f d arbetskamrater på middag! Vi brukar ses med lite ojämna mellanrum och fast att vi inte jobbat tillsammans sedan i mitten på 80-talet så känns det alltid som om man fortsätter där man var sist. Prat, skratt, goda minnen och nya händelser i en salig blandning!

Ja, vi var alltså toppenkassörskor en gång i tiden på ICA i Skelleftehamn! Oförglömlig tid i livet - kanske måste ta upp karriären om jag får för lite jobb framöver?
 

Tina och Karin i solen på Bishops uteservering! Ja, det blev bara mineralvatten ikväll men man kan väl säga att vi inte behöver alkohol för att våga prata... Haha!


Caesarsalladen smakade gott och man får väl säga att vi fick lite bonusväder! Ljuvligt att kunna sitta ute och kasta av sig jackan! Så ska det vara!


Och här är jag och Tina förhållandevis lugna... Fast egentligen såg det nog mest ut så här:


Gapflabb... Guld-Lasse Nyström firade hustruns födelsedag med familjen vid bordet precis bakom oss och jag hoppas inte vi skrämde iväg er... Nej, de skulle hem för att äta tårta! Sa de i alla fall... 


Sötaste spanet ikväll var den här farbrorn... Han hade hämtat pizza och fick vänta länge på att bli insläppt... Hade han egen skylt? Torsten?


Bra att ses och ta lite bilder på varandra! Medan Tina beställde kaffe så hade vi lagt upp en ny, snygg profilbild på hennes instagram! That's what friends are for! Ja, hon blev nöjd! 


Ja, mitt signum är väl desserter så det är lika bra att erkänna... En chokladsockerkaka med glass och jordgubbar. Lite kompakt - och mest lik ett par skivor blodpudding - men vad gör man inte för att få i sig lite socker? Haha!


Och Karin, som är mycket yngre än oss, hade skaffat glasögon! Haven't we all? Snygga! Enda skillnaden är väl att du bara ser yngre ut hela tiden... Hur gör du? 

Supertrevligt, roligt, varmt, gott - en härlig kväll med två underbara människor! Så kul att ses och nu när vi också prelbokat lunch i augusti så blir det väl rekordmånga träffar det här året? Det gillar vi! Sov gott alla glada så ser vi fram emot mer hårdrock imorrn!
 
PS. När jag kom till bilen hade jag och ett par bilar till fått vita lappar på vindrutan. Jag visste ju att det inte kunde vara P-böter så jag kollade. En liten hopvikt lapp med små bilder på leksaker som inte får plats på min blogg av sedlighetsskäl... Intressant. Undrar hur de väljer ut vilka bilar som ska sättas på? Nej, förlåt, vilka bilar som de ska sätta lappar på?