Ledig dag!

Skööön söndag! Vaknade för tidigt och somnade om med massor av drömmar igen. Inte lika tydliga som sist men jag tror att jag åt godis... Haha! Det har jag dock lyckats undvika idag. Det har blivit mer fix och stök här hemma!
 

Vi började med att tömma uterummet som jag nu städat upp ordentligt. Vet inte om det var när jag startade dammsugaren som Skrållan stack upp på taket... Hon gillar den inte! Efter en stunds "tjörmande" tog maken fram stegen så att hon skulle kunna komma ner.


Hmm... Den här känner jag igen! Men hur var det nu man gjorde?

Sedan gick hon därifrån och spanade en stund till. Hon är lite "hög"-modig! Haha! Men då ingen av oss kom upp igen så var det bara att ta tjuren vid hornen:

Försiktigt så här i början på säsongen - men ner kom hon! Hon tar sig ju egentligen upp och ner på ett annat ställe men ibland ids hon inte gå tillbaka dit och lurar oss att ta fram stegen... Jag tror inte att hon är så korkad som man ibland tror. Snarare smart och manipulativ... Haha!

Några timmar senare hade maken fyllt släpen med allehanda skrot som ska till tippen och jag hade dammsugit och torkat alla fönster och möbler i uterummet! Så härligt det ska bli att få börja sitta här igen! Ett riktigt "bätterställe"! Kanske måste vi byta tak i år men man ska ju alltid ha nåt projekt igång.

Hann med en kort stund i solstolen också! Ja, jag hade nog hunnit ännu mer om inte solen hade gått i moln... Kollade in Facebook och insåg att jag lovat gå på vernissage på "Galleri 1" så det var bara att klä på sig! Raggade upp Anna som hakade på både på vernissage och Broarna runt!

Sonia var inte där idag men väl Carita som tillsammans med några andra konstnärer just nu visar utställningen "Utanför ramarna"! Jo, det var verkligen lite annorlunda och nyskapande konstverk! Carita målar tavlor med blommor som man blir glad av och andra visade både tavlor och andra skulpturala föremål. Sonia gör ju, som jag tidigare visat, massor med fina saker och visar just nu en så cool lampa som är gjord av toppen på en AGA-gastub! Den var så läcker! Måste ni se!


Sedan tog vi oss broarna runt och det är skönt att få följa älven när all snö tinat bort! Här är vi nästan tillbaka och hittade en hel backe med den underbara vårblomman Scilla! Nej, den svarta i mitten liknar mer en spyfluga... Haha! Lite ont i höften idag så det blev mest gång. Har fått lite löptips av Anna så jag ska igång snart igen och inte sätta ned foten så tungt. Svårt dock när kroppen inte är så lätt...


Lånade Annas fina bild av blomman i närbild! Härlig färg mitt i allt det gråa!


Ja, det var vackert runt älven idag! Nästan vindstilla och en parkbro som speglade sig i vattnet. Anna, hon lyser ju alldeles av sig själv! Tack för idag vännen! :)


Efter lite matshopping landade jag hemma och gjorde en sallad toppad med getost och avokado. Till denna en god vinaigrette och:


Lammracks! Nu kommer du att bli så avundsjuk Oskar... Delade i bitar, brynte, kryddade och in i ugnen tills de var drygt 50 grader. Efter att de vilat en stund var det bara att skära upp!


Så djuriskt gott! Kött eller fisk och sallad är nog min favoritmat! Både fräscht och smarrigt!

Nu blir det kaffe - och ingen dessert. Det är ju inte lördag... Bra dag som får avslutas i soffan! Ha en skön kväll alla!