I blåsväder...

Ja, vad gör man helst när det blåser som mest? Man åker först till frissan eftersom frisyren blir förstörd direkt man kommer ut! Sedan åker man till soptippen eftersom vissa saker på släpen flyger till containern alldeles av sig själva... Sedan kollar man naturligtvis in alla träd på tomten för att se om man inte kan avverka lite när det ändå är så motstridigt väder! Haha! Nej, det är naturligtvis ingenting vi kan rekommendera...
 

Men den här björken (en av många) som bara står i vägen bakom garaget är en vi länge velat ta ut! Och för att skona grannarnas bilar så tog mannen i huset fram stegen och knöt ett rep i toppen. Jag hävdade att grannarna ju var borta just idag så vi hade säkert hunnit reparera skadorna på deras bil ändå... Men han är en ordningens man!

Och vem ställer man längst ut där snöret slutar? På den plats dit björken ska falla? Självklart någon man inte är så rädd om - d v s hustrun! Haha!

Men jag är ju numera ganska vältränad så jag hann undan! Lite nöjd blev han i alla fall när björken hade fallit!  "He's a lumberjack and he's OK..."

Mycket ris blev det också! Då passade jag på att gå in och jobba lite... Haha!

Ja, jag kollade först in björksaven. Den flödade! Precis som sig bör på våren.

Ja, vi hann ju också en sväng på soptippen och där härjar fortfarande parkeringsfascismen! Alla ställer sig kors och tvärs utan tanke på att andra ska kunna komma förbi...

Roligast var ett par gubbar som skulle slänga ett skrivbord med stort stålunderrede och en tunn bänkskiva. "Det här är trä!" bestämde den ene av dem. "Tror du det?" sa den andre. "Man ska utgå från det material som den består mest av" inflikade jag "så den bör nog vara bland järnskrotet". Den något överviktige av de två tittade efter och såg hur långt bort stålcontainern stod och sa: "Då får det bli brännbart!" Haha! Ja, det är inte lätt...

Det är inte lätt att vara fotograf heller... Jag skulle bara gå ut och ta en bild av mig själv i den mycket förkortade frisyren - ja, ni ser säkert ingen skillnad, men det gör jag! Tog mobilen och knäppte av några bilder, tittade efter och såg:

Att jag råkat vända på kameran när jag pillade med avtryckaren! Haha! Ja, det blev en del skumma bilder på delar av huset...


Men så här blev klippningen och färgen och jag är supernöjd trots att den nu blåst hit och dit under dagen. Kortklippt är otroligt lättskött när man tvättar det ofta. Och det gör ju jag eftersom jag tränar hela tiden... Vilket påminner mig om att kvällens pass börjar om 10 minuter! Oooooops! Måste iväg! Hej hopp!