Jalla Jalla!

Sista kvällen i Göteborg! Har inte hunnit tänka den tanken förrän nu och då börjar det givetvis kännas lite vemodigt... Men vi har haft en supertrevlig kväll med ungdomarna igen och varit ute och ätit Libanesisk mat på "Jalla Jalla". Extra roligt är det ju för att Abbe har sina rötter i Libanon även om han är född i Sverige. Han vet ju vad som är vad och det underlättar!


Och vi hade ju gott om tid i afton men fick ändå springa med andan i halsen för att hinna spårvagnen! Här började vi undra hur många gånger Emilia har gjort samma sak men hon har lite andra rutiner. Hon gör sig klar och går ner - och sedan kommer det ju alltid en vagn inom ett par minuter. Tror inte att man (som vi) ska bestämma en vagn man ska hinna. De går ju jämt!

Härligt i alla fall att möta upp finingarna på restaurangen och få en trevlig matkväll tillsammans! Svårt bara att välja vad man ska ta...

Lite blandade förrätter med Tabouleh, haloumi, chilirullar, dip (hette säkert något) och oliver. Smakade underbart!

Till varmrätt hade vi valt lammytterfilé respektive tallrikar med grillade kötträtter. Goda tillbehör och trevlig, surrig stämning! Neeeej, det var inte bara jag som pratade... Haha!

Sedan lekte jag ju med kameran igen! Abbe har inte träffat mig många gånger men han har redan insett att jag lever delar av mitt liv genom kameralinsen... Därför hade han också med sig en present i form av ett fisheyeobjektiv till min iPhone! Så gulligt!!! Måste testa imorrn när jag har bättre ljus! Tusen Tack fina du! Nu ligger du ännu bättre till hos svärmor! :)

Roligt att umgås med er och se att ni är så glada och lyckliga över att ha varandra! Det är ändå det som är viktigaste! Och nu har vi helt plötsligt utökat vår familj med två fantastiskt fina respektive; Lisa och Abbe! Vilken tur vi har!


Puss och kram på er båda två! Tusen Tack för en mysig kväll men god mat! Imorrn blir det gemensam lunch och sedan lämnar vi Göteborg för att åka hem...

Men först ska vi sova! Och vakna! Och springa! Och packa... Nåja, först sova! Ses imorrn!