Full fart - friskt humör!

Det känns i luften att vi närmar oss några semesterdagar eftersom allt helt plötsligt ska göras nu! Och det är inte bara jobb - man vill ju igång med träningen också efter förkylningen. Ja, jag började ju redan igår kväll och idag var det dags att göra ett nytt försök med dubbla lunchpass - Function och Indoor Walking! Hur det var? Svettigt som fanken! Men jag gjorde det och det gör mig alltid extra tillfredsställd - efteråt! Haha! En sak som händer när man inte tränat på några dagar är ju att träningsvärken kommer som ett brev på posten... Lite ovant men det är tur att det går över.

Direkt efter passen åkte jag ner på gamla kontoret för att ha ett kreativt och konstruktivt möte med Jörgen som är min samarbetspartner när det gäller event! Vi bollade idéer ett par timmar och fattade några snabba beslut. Skönt! Kul att träffas igen och även få en liten skymt av gamla kollegan Mats!

Sedan ilade jag hem för att hinna göra en fläskpannkaka eftersom jag skulle hämta My på förskolan. Hade ju lovat fixa middag och behövde även laga mat hemma så det blev en rätt som räckte till alla. Sedan är det ju kul att hinna mysa med henne en stund och inte bara stöka på. Pannkakan levde sitt eget liv och bubblade som en besatt. Om ni någon gång undrat hur det ser ut när man öppnar ugnsluckan för att ta en bild av härligheten så kommer svaret här:


Dimmigt! Haha! Ja, jag hade ju kunnat räkna ut att linsen skulle imma igen men jag var lite "i farten" idag...

Sedan blev det hämtning och Myyyyyys i soffan! "Jag brukar se barn-TV när mamma och pappa lagar mat" sa hon bestämt och idag hann jag också sitta med henne en stund. Det är fint!

Försökte ta lite bilder på oss men vi är ungefär lika slamsiga... Haha! Mat, surr och lite sökande efter ficklampan som inte gick att hitta. Hon var t o m så pedagogisk att hon tog fram en röd ballong och visade mig för att jag skulle förstå att lampan också var röd... Sött! Hon tog också på sig ett par slalomglasögon för att se bättre:

Haha! Ja, tycker att hon ser ut som en liten seriefigur! Och klänningen med katterna var bara för urgullig!

Alltid roligt att träffa min favoritsysterdotter! Mycket kärlek! Nu jobbar jag lite en stund till och imorrn är det full fart igen! Går ju bra när man får vara frisk!