Car wash!

Äntligen! Det kanske inte är särskilt kvinnligt att längta efter att få tvätta bilen - men det är åtminstone renligt! Haha! Idag blev det äntligen av! Maken föreslog i morse att vi skulle handtvätta och jag tänkte bara; "Orka"... Men efter att ha suttit vid datorn ett par timmar och gjort tröstlöst ekonomijobb så åkte jag ut ett ärende och passerade macken för att kanske köra min bil i maskintvätten. Tror ni att jag var ensam om den idén? Nääääeeeee... Jag trodde inte att så många människor var lediga kl två...
 
Men kön i "Gör det själv"-hallen var i det närmaste obefintlig så jag vek ned mig, ringde maken och bjöd in honom till en gemensam bilvårdstimme! När man hjälps åt med två bilar och tar halva var så går det ganska raskt undan!

Här har maken kört in "limousinen"... Ja, den såg ut att vara väldigt låååång!

Gammal men "välhadd" som vi brukar säga! Man kan nästan höra den kurra när den blir av med smutsen!

Och efteråt gäller det att parkera så nära en otvättad bil som möjligt! Man nästan ser hur min bil njuter! Ja, jag är extremt barnslig men jag gillar när den blänker. Synd bara att det går så fort över...

Fortsatt jobb på eftermiddan' och man kan väl konstatera att hösten blev en kostsam upplevelse. Vi spelade ju på så många olika orter och det var jättekul men också ganska dyrt. Utvärdering ska det bli och till nästa produktion får vi kanske hålla hårdare i börsen. Men vi har haft jädrigt roligt och det är ju ändå det viktigaste! Nu smider vi nya planer och tror också parallellt att vi måste göra någon extraföreställning av "Mens Night 2" i Skellefteå eftersom många inte hann gå. Det kommer till hösten!


Avslutade dagen med ett träningspass med det härliga måndagsgänget! Idag var det cirkelträning på schemat och det är otroligt jobbigt - för att inte säga plågsamt! Man ger järnet en minut på en övning, vilar 20 sekunder och kör en minut till innan man byter till nästa. Jag har knappt några armar kvar nu så jag får skylla på det om jag skriver fel...

Här testar Anki en tricepsövning som tar musten ur en! Armbågen är statisk och det är bara underarmen som åker bakåt till rak arm och ned igen...


Själv värmde jag upp med den här darrande pinnen... Ja, den darrar inte av sig själv - man måste hålla igång den ganska intensivt. En gammal favorit!? Haha! Ja, ni kan ju kolla hur graciöst det såg ut när jag använde den i vår förra träningsfilm "How we got fit". Den är faktiskt väldigt rolig så kolla in på: http://www.youtube.com/watch?v=-Q2CA6QHRIU
 
Nä, nu får det räcka för idag. Tackar alla nya läsare för att ni hittat till min blogg! En ökning med flera hundra besökare bara de senaste dagarna är säkert en tillfällig topp men kul ändå. Imorrn blir det mer jobb och mer träning. Nu återstår dock bara TV-soffan. Och en dusch! Man kanske skulle åka till biltvätten för en genomkörare? Haha!
#1 - - M:

Jag trodde du kört genom snabbtvätten,det där såg bra ut!