Nu börjar det!

Full fart igen! Eller kanske mer än så. Åkte före 9.00. Kom hem nyss! Men allt har gått nåt så kusligt bra hittills och hela min planering håller! So nice!

Började med att få hjälp av en idrottsförening med att ställa i ordning bord, bära stolar och torka rent i lokalen. Jag måste få skryta upp dem extra mycket här även om jag inte kan säga vilka det var av risk för att avslöja var vi ska vara. Hade förväntat mig att få 4-5 personer och fick det dubbla. De jobbade dessutom så bra att vi också hann lägga dukar, underlägg och vika servetter och innan det var dags för porslinet som lastats hela förmiddagen. Det blir en hel del när man dukar flera rätter för 275 personer!


Tur att vi också har mer erfaren personal som Pär Johansson och Rima här på bilden! Jag omger mig med så många otroligt duktiga och serviceinriktade människor när jag gör de här jobben att allt blir roligt! Det är precis som Jörgen brukar säga: "Vilket bra gäng!" "Nu får ingen fara hem!" Haha!

Och tekniken dök också upp efter lunch så det byggs och riggas på alla håll för att allt ska bli klart imorrn! Spännande, roligt och faktiskt också väldigt snyggt! Jooodå! Det låter kanske som om jag skryter - men det gör jag! Alla är så bra på det de gör att man bara känner både lugn och stolthet! 

Hann också börja piffa lite även om jag fick göra två avbrott under eftermiddagen för att hämta busslaster som kom med flyget. Jätteroligt att träffa många av de hitresta utländska gästerna igen! Ja, även de svenska såklart! Har alltså kört fram och tillbaka som en jojo idag och avslutade sista hämtningen med att ta med alla på Scandic där de skulle bo och äta middag! Och den middagen kommer nog många sent att glömma... Jag har ätit den absolut fulaste maten nånsin!!! (Nej, den hade jag inte beställt...)
 

Eller vad säger ni? Det här ska alltså vara en viltpaté... Inget direkt fel på smakerna - men så otroligt fuuuuuuult! Som att få in en boll av mosad kattmat... Jag skämdes inför våra gäster där jag satt. Varmrätten var inte så mycket bättre. Stekt kulpotatis, äppelchutney (det enda goda) och torrstekt kycklingfilé... Till detta en supertunn rödvinssås och inte eeeeen endaste grönsak... Nej, fy så uselt! Huvva!


Glada människor som tycker om att ses igen men Scandic får verkligen uselt betyg. Deras luncher brukar väl vara bra? Vem hade lagat detta?

Nu har jag just sköljt upp klänningen jag ska ha imorrn eftersom den satt som slickad av statisk elektricitet. Ska också skriva ner lite text som jag ska ha till mitt snack under middagen och sedan blir det sooooooova av! Jag är hur trött som helst men förkylningen är på väg tillbaka och det kommer att gå som en dans imorrn! Jag bara känner det! Tack alla fantastiska människor som jobbat idag! Ni är otroliga!

Ska försöka hinna blogga när allt är klart och då kan man också hitta bilder och text på min hemsida: http://monicalindgren.com/
 
#1 - - maria:

Middagen såg bedrövlig ut, ungefär som när Kraftverket hade firmafest, det stod vilt på menyn..alla spekulerade i vad det kunde vara, hjort, älg mm. Det var en torr jävla viltfärsbulle..stor som en palt..en del for på lokal hamburgerrestaurang och åt. Vi åt hemma och åt gott. Lycka till med allt i helgen!