Semester?

Det har varit ett helt fantastiskt intresse för bloggen de senaste dagarna (Tack!) och det beror nog på att jag haft så mycket att berätta och att det stora jobbet också genererat många roliga bilder! Nu varnar jag för sämre tider eftersom jag idag efter lunch började inrätta mig i någon form av "semestermode". Det kan bli mer händelselöst eller kanske tvärtom? Man vet inte när man inte planerat och det är väl det som är själva vitsen med semester?

Och jag får fortfarande telefonsamtal, mail och mess som tackar för en fantastisk vecka och för min insats som uppskattats mer än nånsin! Det är kul! För mig är det viktigt att ta hand om alla människor och få dem att trivas. Det kanske skiljer mig från andra eventarrangörer. När de planerat klart så stiger de ofta tillbaka själva - medan jag stiger fram! Inte för att synas själv men för att alla ska bli sedda! Det är viktigt för mig. Jag älskar människor!

Men nu skulle jag ju inte prata jobb utan semester!


Maken tycker att semester är en "gjutning"... Haha! Ja, han njuter nog av att hålla på också! Här har han precis knackat loss en bordsskiva som han gjort till ett gammalt symaskinsunderrede som vi köpte på någon auktion för 25 år sedan. Blev ett jättefint utebord! Ja, han är för begåvad!


Ingjuten trollslända på skivan!


Men det kom mera... Här fick uteköket också en ny skiva med lilla webern nedsänkt så nu är det bara att plocka fram kött ur frysen och välja mellan kol och gasol! Snyggt jobbat!

Själv hade jag telefonmöte på förmiddan' med bästa Åsa och det var kul att börja fundera på höstens jobb! Kan bli en fullspäckad höst om det vill sig väl. Se upp före jul - då kommer vi till stan!


Sedan plockade jag fram bok och soldyna och la mig på altanen även om solen envisades med att gå i moln med jämna mellanrum. Det är ändå skönt att inte göra så mycket. Ja, förutom att hänga tvätt då...


...och klippa gräset! Men det tycker jag är roligt! Perfekt motion och dessutom ser det så snyggt och välskött ut när man är klar! T o m mina ogräsiga rabatter får nåt' ordnat över sig... Haha!


Sedan laddade jag snabbt om och drog iväg för att hämta Anna och åka på Sommarteater! Jag ser ganska pigg ut - men skenet bedrar...

Hjärnan har nu gått in i nån form av viloläge och från att ha varit nöjd över att hämta henne 18.15 och vara i god tid till föreställningen så konstaterade jag snabbt att vi ändå var för sent ute... Jag borde väl komma ihåg att den börjar 18.00!!! Jag har ju ändå sett den två gånger innan... Haha! 
 

Men Anna förlät mig och var glad ändå! Kanske för att jag mutade henne med lite kaffe och goda kakor?

Och vi fick ju definitivt något att skratta åt! Jag kommenterade glatt när vi kom att vi förmodligen var först eftersom det var tomt på parkeringen och runt spelplatsen. Anna tittade mer noggrannt och noterade att det nog redan satt folk fulla läktaren... Hahaha! Tänk att jag har haft hand om tidsplaneringen för nästan 300 personer förra veckan? Definitivt semesterhjärna... Lite skönt det också!

Men vi fick komma in och smög upp på läktaren för att än en gång se "Tre kärlekar" - Lars Molins underbara pjäs om den tjurige bonden Egon Nilsson och hans kamp mot utbyggnaden av älven. Fantastiskt även ikväll! Nu har jag sett den tre gånger vilket för er andra borde betyda att den är så sevärd att ni måste köpa biljetter på en gång! Snart är det slut och sommarteater är bara för underbart! Även för en trött semesterhjärna!

Ses imorrn! Då blir det surströmming vid havet och andra påhitt! Ha en bra kväll!