Pengar in - och ut...

Ekonomijobb hela dagen och det är väl härligt när man får göra i ordning fakturor som man kan skicka med gott samvete efter ett bra jobb? Annars är ju att ta betalt det svåraste som finns... Men man får träna sig! Och jag behöver naturligtvis också pengarna! Idag har jag gjort mitt bästa för att sprätta de sista...

Åkte iväg i morse med bilen som skulle in på service. Det är ju inte jättekul... Man märker ingen större skillnad - förutom att man är några tusenlappar fattigare! Jag pratade med en av tjejerna som jobbar på Forslunds och vi tyckte nog att bilen åtminstone kunde vara tvättad eller städad invändigt. Då skulle det kännas betydligt bättre! Eller hur?
 

Men jag gjorde i alla fall två flugor på smällen och valde att promenera hem! Härlig morgon - för att vara regn... Jo, det skulle regna men jag struntade i det och tänkte att jag får väl duscha när jag kommer hem i vilket fall som helst! Nu var det lika härligt som på bilden!


Stannade vid speglarna på Tieto-huset (eller vad det nu heter?) och tog en bild. Bra att peppa sig själv efter första motionen på länge. 6,3 kilometer - bra start på dagen!
 

Då fick jag också lasta för mig en stor tallrik yoghurt när jag kom hem! Åt den med Pauluns Granola, som är en supergod müsli, och lite jordgubbar på toppen!

Sedan har jag stökat lite här hemma och inväntat ekonomiuppgifter för att göra klart, hjälpt maken rensa i garderoben, varit iväg tillsammans och köpt en ny köksfläkt (på tiden!) och hämtat bilen. Där rök några sköna tusenlappar på en knapp timme... Men utan fungerande fläkt vill man verkligen inte vara!

Fick också främmande till middag! Först kom Anna - och tur var väl det eftersom hon hjälpte mig fixa maten - och sedan syrran med familj som vi knappt hinner träffa innan de ska åka iväg på semester! Här har My startat med att skaffa en präktig mjölkmustasch!
 
Vi hann också mysa i soffan och My föreslog att vi skulle ta en bild tillsammans. Vi brukar tydligen göra det... Haha! Jag är ganska förutsägbar...

Nu har alla kostnader kommit in och jag har skickat iväg mina fakturor! Skönt! Imorrn ska jag bara ringa kommunen som nu haft 30 dagar på sig att betala de förra men inte åstadkommit en krona in på kontot... Inte kul när man själv ska betala andra som jobbat. Men det blir imorrn. Nu ska det traditionsenligt mördas i Midsomer igen...
 
Tjolahopp!