On my own!

Den här veckan är en min alldeles egna semestervecka eftersom maken börjat jobba och barnen åkt. Känns både skönt och lite konstigt men jag försöker hålla mig sysselsatt... Haha! Jaa, jag har ju svårt att sitta stilla - såvida det inte är knallsol! Då går det betydligt bättre!

Men jag har också ett stort behov av att vara ensam och för mig själv ibland så det passar bra med en tom vecka mitt i sommaren med lite kontemplation, motion och läsning. Idag var maken ledig och åkte till svärfars för att ta emot sin mamma som fick komma hem! Skönt! Tydligen hade de hittat flera förträngningar på kärlen men ska försöka medicinera för att det ska bli bättre. Vi håller tummarna för det!

Mellan tvätt, lakansträckning och annat pyssel så har jag suttit på altanen och fick också trevligt besök på eftermiddagen av två kompisar! Det piggar upp!
 

Anna och Pernilla var ute på prommis och landade för en kop kaffe och lite surrande! Kul att se er snyggingar! 


Och när jag är hemma ensam så blir det gärna en favorit till sen lunch! Tänkte att jag måste ta med den här "rätten" för att ni ska få se att jag inte alltid lagar så märkvärdig mat! Det här tipset har jag fått av Anki och det är både nyttigt och så gott! Stek ägg och peta sönder gulan, salta lätt och lägg på en hårdmacka (Wasa Surdeg). Ät! Barnsligt gott och bara 285 kcal för två mackor!

Lite läsning i solen har det blivit och jag känner mig ganska nöjd med dagen - särskilt eftersom jag också gjorde köttfärsbiffar och kom mig ut på en löprunda! Att jag sedan åt två nävar "nonstop" när jag landade i soffan ser jag som ett regelrätt misstag... Haha!

Skit samma. Jag mår bra och är nöjd med mig själv i alla fall! Imorrn har jag tänkt städa linneskåpet och skänka bort lite prylar till kvinnojouren eller andra behövande - MEN det kan bli ändrade planer då det ser ut att bli soooool! Hoppas på det! Då ska jag bara njuuuuuuuuta! :)