Mest bara kärlek...

Vaknade till uppdukad frukost! Det är skönt när man får besök av morgonpigga ungdomar som Oskar och Lisa! Tack! Ja, maken var ju naturligtvis också uppe men det är ingen högoddsare. Om jag jämför mig med honom får jag väl erkänna att han är betydligt mer alert!

Och sen då... Jag har mest lagat mat tror jag. Den här dagen har bara rusat iväg så jag kan inte ha gjort särskilt mycket och nu är den ju snart slut! Men jag vet säkert att jag hann med det allra viktigaste: Ha en gemensam middag med hela familjen samlad!!!

Ja, jag hann ju också motionera. Det blev en löprunda på eftermiddagen och det var tur för efter den har jag mest bara ätit... Haha!
 

Gjorde en ceviche till förrätt med pilgrimsmusslor, mango, vårlök, tomater, paprika och koriander. Ceviche är en syratillagning där man låter fisk eller skaldjur ligga i lime- eller citronsaft några timmar i kylen. Då blir de färdiggångna och det är lite kul. Och enkelt. Och väldigt gott!


Äntligen samlade! Det har alltid fattats någon de här dagarna men nu blev det både första och sista kvällen med hela gänget! Underbart roligt att ha er hemma! Oskar och Emilia har träffat så fina respektive så nu känns det plötsligt som om vi fått fyra barn! Kärlek till er alla!


Och lite regn stoppade inte mig vid grillen! Abbe passade på att plåta när jag lade på ryggbiff och lammentrecôte till varmrätten. Glömde ta bilder men jag rostade bara lite rotsaker i ugnen och Emilia gjorde en god sallad. För egen del tycker jag nog att jag lyckats bäst med förrätterna den här veckan.
 

Och jordgubbar till dessert! Det är bara för gott! Jag testade ett nytt recept från Norrmejerier idag och gjorde lemoncurdglass som blev helt ok. http://www.norrmejerier.se/recept/lemoncurdglass Och eftersom den bara innehöll äggulor så fick jag sex vitor över. Resulterade i maränger med lite mandelspån!

När vi ätit oss mätta och belåtna drog vi ner till Trästockfestivalen! Vi brukar ju besöka den ett antal gånger men vädret har inte varit på någons sida de här dagarna. Klarnade som tur var upp ikväll så vi slapp gå dit och bli genomvåta.


Mycket folk hade samlats när Thomas Di Leva drog igång! Han är ju som en lattjo pryl hela han! Pratade mycket och skrattade åt sina egna putslustigheter. Om man inte visste bättre skulle man ha trott att han var packad men han berättade att han inte drack: "Jag dricker inte, hehe! Annat än vatten, hehe! Det förstår ni när ni ser mig, hehe! Det behövs liksom inte..."

Men nog måste han ha fått i sig några svampar eller nåt...?
 

Ja, han berättade att han hade bott i Skellefteå en gång i sitt liv och visste också att vi var Sveriges rikaste kommun... Han tyckte att vi skulle bli kända för något mer speciellt och att alla t ex skulle skaffa långt hår! Haha!


Och här stod kärlekarna i publiken! <3

Han är som en Jesus-figur! Här hade han fruktregn med kommentarer som: "Dela med er!", "Frukta inte..." och "Man får vara glad så länge man kan äta... hehe..." Han inser nog själv att hans kärleksbudskap är lite flummigt (om än fint!) eftersom han också sa: "Jag brukar tänka: Borde jag verkligen få rösta?" Haha!


Trots trerätters middag klämde vi dock i oss var sin munk... Är det festival så är det!


Och Oskar och Lisa sa hej då eftersom hon och Abbe åker hem imorrn och alla inte sover hos oss ikväll... Lite sorgligt eftersom de nu knappast hinner ses innan jul... :(


Men vi hann också lyssna på "Tusenbröder" i Hallen. Skönt gäng från Gällivare med ett speciellt elektropopsound som jag gillade!


Och avslutningsvis blev det Üni Foreman från Kåge på stora scenen innan vi åkte hem. Riktigt bra! Väldigt speciell röst på sångerskan som bitvis lät lite som Kate Bush. Läckert! Men hon måste träna på att ta publiken... Där Di Leva var lysande så sa hon bara två meningar och den ena var "Det börjar klarna upp på himlen." Den andra var: "Tack för att ni kom hit." Men hon levererade dem utan en gnutta engagemang och det är faktiskt lite tråkigt! Hon är ju ändå den som frontar bandet.


Men det märks ju att man själv har blivit äldre... Den här tjejen heter Rauhala i efternamn och då blir det genast en fråga om det kan vara en dotter till Harry och Ulrica? Ja, hon är lik mamma så det måste vara deras flicka... Herregud, man låter som en panscho! Haha!


Hej då Trästock! Tack för en trevlig kväll med många bekanta ansikten i publikhavet! Kul att lyssna på banden och att träffa lite folk men nu blir det sängen! Imorrn blir det lite ledsamheter då vi ska vinka iväg våra fina barn... Men glädjen över att de vill komma hem och att vi får umgås med dem är hur stor som helst! Bara kärlek!