Lärdomar?

Om man tvättar bilen så regnar det på natten (eller i värsta fall samma dag). Stämmer.
Om man oljar altanen så regnar det på natten (eller i värsta fall samma dag). Stämmer också.
Vad tror ni att vi gjorde igår?
Därför får jag väl börja med att be om ursäkt för vädret... 
 

Och idag har jag städat och torkat bilen invändigt! Undrar vad det ska bli för väder nu då? Åska? Invändig? Haha!

Nej, nu ska jag inte vara negativ. Det var bara länge sedan jag tvättade bilen och då regnade det också... samma dag! Annars var det en bra dag igår. Vi stökade på i gammal god stil och hann med en hel del här hemma. 


Jag hann med en alldeles nödvändig löprunda som gick hur bra som helst! Äntligen känner jag att förkylningen har släppt greppet och det var lättare att andas (läs: Flåsa!). Orkade nästan 3 km innan jag var tvungen att gå en bit. Bästa hittills. Sedan var det blandad körning resten av vägen hem - men det är helt OK. Jag är bara nöjd över att komma mig ut! Och som ni ser på bilden även över att få en snus när jag kommer tillbaka...


Maken hann olja altanen! Nu regnade det ju i natt så det svarta pigmentet flöt lite ovanpå i morse... Men det börjar räta upp sig nu! Jag tycker i alla fall att det är snyggt med svart!


Han grävde också ner trädgårdsplattorna han har gjort! Fiiina! För min del är det helt OK att han tycker att livet är en gjutning! Tre av dem har dessutom solcellslampor så att man kanske hittar till bastun i höstmörkret?

Idag skulle det ju vara sol så vi hade planerat att inte göra ett dugg! Bara ligga på altanen, läsa och vara nöjda över att vi hunnit med lite nödvändigt hemmapyssel den här veckan! På måndag börjar maken om att jobba igen och det gäller att hinna softa också... 
 

Att få honom att sitta helt stilla är ju knepigt men efter en runda med grästrimmern så landade han i uterummet framför STCC på TV:n. Otroligt! Passade på att göra kaffe till honom och ta det lite lugnt jag också!
 

Och i afton blev det grillning av lammytterfilé! Jag tog på mitt favoritlinne och ser nu att jag blev väldigt lik min syster! Och hon är i sjunde månaden... Haha! Näääeee, hon är fin och jag är fin - men jag såg lite gravid ut. Får tänka mer på hållningen kanske? Hjälper det?


Därför blev det rätt nyttig mat med hemgjord potatissallad med citron och parmesan som sällskap till köttet. Såsen är en färdig grillsås med chili och kakao som är jättegod och ganska stark! Faktiskt bättre med mycket smak eftersom man inte behöver så mycket!

Och nu sitter vi kvar i uterummet och väntar på att damernas match mot Finland ska börja! Måste bli vinst ikväll! Ja, vi håller i alla fall tummarna för det. De borde väl ha tagit lite lärdomar efter straffmissarna nu? Om jag har lärt mig något om biltvätt vs väder? Näääeee, det enda jag kan säga är att om man är positiv så spelar vädret inte någon roll - då har man det bra ändå! Det är, precis som sonen brukar säga, "Carpe" som gäller!