Nyårsafton 2012!

Äntligen är jag här igen! Det blev en lång och otroligt rolig kväll igår med så många glada människor och sköna skratt! Tack alla som kom och gjorde nyårsaftonen till en härlig avslutning på året! Idag ligger vi ganska lågt. Har sovit länge och myst i nattskjortan till halv fyra... Andra ligger i soffan och halvsover till backhoppningen. En bra och lugn start på det nya året!
 
Gårdagen ägnades dock mest åt matlagning och fix inför kvällen! Här är dukningen klar och sedan pysslade vi på i maklig takt och hann inte ens bli stressade! Maken tog hand om städningen och jag om köket och till slut var allt bara klart! Skönt! Jag har faktiskt också blivit mindre petnoga med åren - det viktigaste är ju faktiskt att träffas och ha trevligt!

Här har alla samlats för en första välkomstskål! Glad stämning redan här!

Sedan var det dags att lägga upp förrätten! Jag ser lite sur ut men var nog mest koncentrerad på att dilloljan skulle hamna på rätt ställe... Och jag måste fråga syrran om det där med att "våga bära ärmlöst" verkligen är en så bra idé? Nåja, nu är "skadan" redan skedd... Haha!

Voilá! Mandelpotatisstubbe med löjrom, crème fraiche, lök och dillolja! Sedan glömde jag bort att fotografera maten... Glömde också bort alla sociala medier... Måste ha betytt att jag bara var i nuet och det är ju faktiskt alldeles tillräckligt!

Samling till bords! I det här glada sällskapet var skratten redan igång! Nu fick jag också ett par bilder av svägerskan så här kan ni få se maten.


Till varmrätt blev det cajunkryddad oxfilé på en bädd av pasta, karljohansvamp, vitlök, bacon, tomat, parmesan och basilika toppad med friterad lök. Blev faktiskt riktigt gott även om det inte var så väldigt vackert...


Och desserten blev en repris från min sommarfest med hallonpanacotta och vit choklad på en rätt knallhård botten (haha!) av digestivekex och cornflakes. Jag gillar verkligen den här desserten men det var tur att jag delade ut gafflar också... :)

Sedan drog spelandet igång! Anders hade med sig datorn och Jeopardy där vi möttes i lag herrar mot damer.

Tävlingsledningen! Ja, de fick nog några glada skratt åt våra ibland tveksamma svar...


Och så här glada blev herrarna! Inte av att vinna utan bara av att klara en endaste fråga... Haha!

Här ser ni däremot de glada, och ganska överlägsna, vinnarna!

Därefter följde godisätandet under ett parti "När då då".

Koncentrerade miner...

Glädje över att placera rätt årtal!

Ett ständigt motiverande...

Och till slut... Seger? Hur fanken gick det till? Måste vara ett turspel! Haha!

Strax innan slaget tolv var vi samlade vid TV:n för att se Malmsjö lägga tyngd bakom orden i "Nyårsklockan".

Hela gänget med pommacen i högsta hugg! Ingen verkar tycka att Malmsjö är särskilt rolig... Tur att det var mer skämtsamt i vårt eget gäng! Gott Nytt År! Skål och kram på er alla!!!

Sedan drog grannarna igång värsta krevaden! Vi har slutat helt med fyrverkerier men det verkar heller inte behövas eftersom man får se dem i alla fall. Håller bara tummarna för att grannarna med hund tvärsöver gatan var bortresta...

Snyggt men svårplåtat! Röken steg aldrig och det såg mest ut så här:

Helt dimmigt!

Men den här var lite maffig!

Och här trodde jag att de hade satt eld på hela huset mitt över! Nej, det verkar stå kvar idag så det gick nog bra.

Vi brukar inte alltd vara så pigga men igår kväll var det ingen som ville sluta och åka hem. Därför öppnade vi mitt julklappsspel "Ryktet går" och det var bara hur kul som helst! Man ska rita och skicka runt och gissa vad det är man ser och det blev bara helt galet ibland! Eller oftast! Haha!

Någon hade skrivit "Gök" när det i själva verket föreställde något helt annat. Var det bäver eller? Ja, jag minns faktiskt inte. Kan ha varit bläckfisk också! Haha!

Och det här skulle nog föreställa kinamat men slutade som en hårig fotboll... Ja, det går kanske inte att förklara men det var jädrigt roligt! En bra avslutning på en synnerligen trevlig och glad kväll! Tack alla fina gäster!


Och Gott Nytt År på er alla! Önskar er lycka i allt det ni företar er och en riktigt bra år där alla får vara friska!