Nya drinkar!

Har inte känt mig in nån kanonform idag. Trött och slut och lite låg. Jobbat lite men kanske inte gjort några storverk... Men Jag har försökt "bota" eller kanske hellre "boosta" mig med lite nya drinkar! Vi lärde ju oss nya saker igår!

Startade dagen med att fylla mixern med lite blandade salladsblad, lite råkost, några strimlor rödbeta, banan och frysta hallon. Tillsatte också vatten och mixade detta till frukostdrink! Jooo, riktigt gott! Maken drack också ett par glas!

Och efter kvällens träning (Indoor Walking, fjärde träningsdagen!) så gjorde jag en ny kompott! Nu blev det bladspenat, avocado, lite blötlagda cashewnötter, några torkade aprikoser och en banan (+vatten). Lite "matigare" men faktiskt väldigt god den också!

Jag tror att det här kan bli en bra melodi för mig. Jag lagar ju gärna goda maträtter men däremellan är jag en slarver! Startar dagen med kaffe, kaffe, kaffe och en påtår på det. Är jag duktig så blir det yoghurt med nötter, gojibär och lite müsli. Annars kommer min hunger någonstans på eftermiddagen och då kan jag slänga i mig något. När kvällen kommer är jag naturligtvis jättehungrig och lagar gooood mat som jag äter mycket av... Inte helt bra matvanor alltså trots att råvarorna är kanonbra! Jag är också usel på mellanmål... 

Mina matvanor måste vara det sämsta sättet att äta om man vill gå ner i vikt! Därför kommer jag att försöka se till att ha hemma lite frukt och grönt som man kan slänga i mixern för bra och snabb frukost och goda mellanmål . Superenkelt och jättenyttigt! Tack igen för alla tips Lisa!

Avslutar med en hälsning från talgoxen som bytte fågelbord när gulsparven kom... Men han har full koll på det andra för att se när de har gett sig av!

Nu ska jag landa i soffan en stund - nöjd med min träningsvecka men kanske mindre med biljettförsäljningen i Stockholm... Men det kommer! Man får ha lite tålamod! Den som väntar på något gott... Ska också kolla in de andra komikerna i "Allt faller"! Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0