Jobb, träning och sjukbesök...

En hyfsad dag ur arbetssynpunkt. Vi har fått kontakt med flera personer som har bra kanaler till marknadsföring av vår föreställning i Stockholm. Åsa i Piteå och jag i Skellefteå. Sådana här gånger är det bra att vi kommer från olika orter! Har också satt ihop material för annonsering i DN och SVD - kommer på tisdag.

Samarbetet med Scala Teatern funkar utmärkt och spelplatsen blev helt rätt eftersom de redan har ett fungerande system för gästspel. Annars är det ju inte lätt att åka till en ort där vi är ganska okända. Nu håller vi tummarna för att alla sprider info! Jag har en pdf jag kan skicka till den som vill skicka vidare till bekanta i Stockholm. Hör bara av er till mig: [email protected]

Har också haft en "date" med världens bästa Ted! Han är ju som bekant regissören och drivkraften bakom Skrotarna och idag skulle vi lägga till lite speakertext från Borgmästaren som ska vara med i sista avsnittet.


Ja, ni ser ju själva vilken glad och energisk person han är!

Hoppas att Kommunen förstår hur mycket goodwill det här projektet sprider runtom i Sverige. Flera andra kommuner ligger på men vi vill ju gärna att en eventuell fortsättning också ska spelas in här! En stad måste ju visa upp sig på fler sätt - inte bara genom en bra hockeylag. I Skellefteå har vi faktiskt kompetens att göra det mesta - och det ska vi vara oerhört stolta över!


Vi spelade in ljudet i stans bästa replokal! Man blev sugen på att jamma hårdrock nån kväll. Synd bara att man inte kan spela... Haha! Om Ted kan vet jag inte - men han gjorde sig i alla fall bra på bild!

När det gäller pappa så mår han sådär. Jag och Malin var där ikväll och yrseln gör honom illamående. Det är inte kul men han är i alla fall på bättringsvägen! Skallröntgen visade inga förändringar och det är ju huvudsaken (det där var nästan roligt?). Ska dit igen imorrn förmiddag när ronden går så får vi se om han får åka hem eller stanna över helgen.

Har också hunnit köra ett pass Indoor Walking som verkligen tog musten ur mig... Saknade finaste Lisa Renberg som ledare men får finna mig i att hon ska gå utbildning i Stockholm under våren. Jag kanske också måste flytta? Tjejen som ledde idag hade inga pauser... Haha! 

Nu undrar ni säkert om jag inte har lagat någon ny och rolig mat och det har jag faktiskt! Rolig och rolig vet jag inte men rätt så god vardagsmat.


Hittade denna asiatiska omelett i ICA-bladet på affären (Billiga veckan) och kände att jag ville testa så jag gjorde den igår. Wokgrönsaker, purjo, vitlök, riven ingefära och bladspenat i botten. Äggstanning med matlagningsyoghurt, sambal oelek och tomatpuré. Kan serveras till vad som helst!

Och om man yrar omkring hela dagen med ärenden, sjukbesök och annat så får man ta vad som finns i kylen när man glömt ta upp saker ur frysen...


Falukorv! Funkade faktiskt hur bra som helst! Så nu har jag i alla fall stekt korv den här veckan också! Det var länge sedan. Och omeletten kommer att räcka i tre dagar eftersom det blev ganska mycket... Tur att man kunde hitta rester idag när det inte fanns någon tid över att laga middag!

Ja, så nu vet ni hur jag har det. Full rulle med jobb, träning och föräldrafix. Nu tror jag att jag ska sjunka ner i soffan en stund! Stort Tack till alla glada människor som skrutit upp Skrotarna! Ni är bara för gulliga och jag känner mig stolt över att få vara med!