Stockholm!

Kom mig upp och iväg enligt planerna och några minuter försenade lättade vi från Skellefteå Flygplats strax efter tio i morse!

50 minuter senare slog jag upp ögonen igen! Haha! Ja, jag har nog aldrig somnat så snabbt. Kan bero på att jag hade en vakenperiod vid fyratiden. Det är aldrig bra när man ska upp tidigt - fast lite senare... Min kropp måste ha fattat fel...

Installerade mig på hotellet, drog en repa på stan och hann inte långt förrän jag hade ett par påsar med mig... Jag ääääääär oförbätterlig! Fast själv brukar jag säga att jag har särskilt bra anlag för shopping och därför borde få lite extra bidrag nånstans ifrån... Tycker ni inte det? Fast idag har jag också köpt födelsedagspresent till maken som blir ett år äldre på lördag!

Bestämde sedan träff med Peter och Sara när det var dags att ta lite kaffe och en varm toast. Den här var fylld med chèvreost, valnötter, rödlök mm. Sååå gott! Och ekologiskt!

Alltid trevligt att träffa Fjällströms! Här vilar inga ledsamheter!

Och när vi kom ut stötte vi ihop med söta Lo Bohman från Skellefteå! Hon bor och jobbar här nere och det var länge sedan vi träffades - kul!
 
Sedan tog jag och Peter en promend bort till teatern som ligger till höger om LO-borgen på Wallingatan.


Äntligen får jag säga Välkommen till Scalateatern! Kändes spännande att äntligen få se platsen där vi ska spela. Att planera utan att veta exakt hur det ser ut är inte ovanligt men att få göra ett studiebesök dagen innan show kändes helt perfekt!

Joo, i skylten har vi gott sällskap!

Och teatern var superfin! Intim, trevlig med en härlig akustik! Och den är också utformad så att det kommer att kännas nästan fullt! Såååå skönt! Läktaren och en sektion till höger som just nu är intäkt av ett draperi kommer vi inte att använda oss av men det gör verkligen ingenting!

Här kommer det alltså att vara fullsatt imorrn! Känns oerhört bra!

Vi fick en guidad tur av deras trevliga tekniska personal och man kände bara hur man trivdes! Om det här flyter någorlunda kommer i garanterat tillbaka!

I foajén hängde också lite "skrotkonst" av en man som också gör scenografi till Peter Carlsson och Blå Grodorna. Den här ugglan som nog är en "Scalavän" är tillverkad av en gammal ljuddämpare! Kul!

Nu har jag vilat lite på rummet och ska snart ge mig iväg till Scala igen eftersom vi ska se Benny Haags föreställning "Ingenting är möjligt" som spelas ikväll. Kul att se hur lokalen funkar. Ja, det mesta rullar på och jag kan också avslöja att jag hittat en affär som säljer julienneskärare! Nu har jag äntligen hittat en variant som nästan ser ut som min gamla utslitna! Happy! Ja, jag vet att jag blir glad över konstiga saker men om man gillar att laga mat så är det här en otroligt bra grej!

Synes!