Sörja och sushi!

Lite grått idag - men blött! Det tinar friskt och hela uppfarten är bara sörja...


Ägnade en stund på förmiddagen åt skottning av detta blöta. Nu tinar det ju ändå men det blir inte roligt om det här fryser på...


Och här ser ni också vad som tinat fram... En påse kattsand hade tydligen spruckit när jag bar in den från bilen i vintras och man kan tydligt se spåret ända fram till ytterdörren...

Nu är det bara en äcklig gegga som följer med alla skor in! Fick bort en del idag och får väl ta resten imorrn. Jaha, ni undrar varför jag inte märkte något? Njaaa, jag bar ganska många påsar och tyckte mig höra ett svagt susande ljud men upptäckte inte vad det var förrän jag kom fram till bron... Ibland går det lite för fort! Haha!

I afton blev det invägning (inte kul) och träning igen! Jobbigt pass där jag också kände av gårdagen i framför allt axlarna - men det är bara att ta nya tag och imorrn är det Indoor igen! Efter träningen åkte hela gänget till Entreprenören för en ny träff med Hälsogruppen. Idag skulle vi göra sushi tillsammans!
 
Och det var Li som höll i kvällen den här gången! Hon har gjort det här förut...


Här är Misosoppan under tillredning och i den läggs svamp, tofu och vårlök.

Servering!

Ja, det ser ut som om Mona säger det vi alla tänkte: Det här var den godaste Misosoppa jag har ätit! Tycker annars att den mest smakar och ser ut som diskvatten... Förlåt!

Sedan startade sushitillverkningen! Här blandas det nykokta riset med risvinäger, socker och lite salt.

Li är en god pedagog och berättade om alla olika delar som hon förberett. Vi hade ju en fiskallergiker med i gruppen så hon hade även skurit upp kyckling. Jo, man kan faktiskt ha i lite av varje! Och NEJ, den var inte rå!

Det är mycket skratt i den här gruppen och så här roligt kan man tydligen ha med en gurka... Haha!

Rismatta i botten, noriblad och sedan ris.

Lax, omelett och gurka!

Rulla ihop!

Använd rismattan för att rulla en hård rulle!

Öppna upp och det är klart! Enkelt som sjutton! Ja, för henne i alla fall!

Fler än jag som var imponerade över hennes raska handlag!

Sedan fick alla hjälpa till med att rulla, fylla och skära upp! Som ni ser kan man även fylla urkärnad gurka!

Massproduktion och provsmakning!


Till slut var vi klara (jo, det går fort när man är många!) och hade fyllt bordet med olika sushisorter! Bara att börja mumsa! Oj, såååååå gott! Jag hade gjort en lite stark dipsås som jag tog med och vi doppade också i japansk soja och wasabi. Oerhört smarrigt och vi gav oss inte förrän vi hade tömt alla fat! Ett bra betyg Li!

Ännu en härlig kväll med det här gänget där vi hela tiden lär oss eller upplever nya saker! Tack för lysande värdskap Li och alla andra för trevligt sällskap!