Kulturlördag!

Idag var det dags för mig att byta sida på kulturtanten - stiga ned från scenen och sätta sig på läktaren! Inte dumt det heller! Hade bestämt med My och hennes söta föräldrar att vi skulle gå på Barnlördag på Västerbottensteatern och se "Stackars lilla clown"!

Jag var lite sen i starten så när jag kom dit så hade de redan anlänt och stod klara! Jag hade tänkt passera vinterbadarna och ta någon bild på vägen men förmodligen var arrangemanget slut eftersom jag fick stå flera minuter i bilkö och lämna företräde när all publik skulle korsa övergångsstället... Alltså blev det intet. Jag ville ju hinna i tid till teatern: Det vill man ju gärna när man bestämt möte med så här söta människor!

Söta My! Idag i flätor och ny klänning som hon fått av farmor!

Kramarna var dock lika goa' som vanligt! Idag var jag bästa Monica igen! Och även lite fjantig som hittade på att jag jobbat på teatern... Haha! Nej, hon går inte på allt - även om det råkar vara sant!

Så började den fina föreställningen om en clown som inte har det så lätt och till slut ger sig iväg med en cirkus för att finna sitt hjärta - och även lyckan! Vägen dit är lite snårig men det går ju bra till slut - det är väl det bästa med teater för små barn! Men allt var inte rosenrött. Tänk att bli bortglömd på sin födelsedag eftersom man också har fyra syskon som fyller år samma dag...

Ibland var det dock lite spännande och då fick man ställa sig! Kan också bero på den stora nackdelen med barnteater - de usla sittplatserna... Haha! Oftast kuddar på golvet och det är åtminstone inte särskilt skönt om man är vuxen. Idag fick jag dock en stol - men det kan ha berott på att alla tror att jag är mormor...

Efter föreställningen fick också alla barn komma fram och titta på clownens saker och prata lite. Väldigt uppskattat! Vi trodde att My skulle vara för blyg men hon stegade fram och mitt i mängden barn kunde man höra hennes röst när hon berättade för clownen: "Jag har randiga byxor!"

Sedan ingick det också fika så My valde plats i caféet först av alla!

Ja, Malin och Martin har verkligen en stor tjej nu! Hoppas få mysa tillsammans fler gånger på teater!

Och fiiiiika!

Sedan gick vi ned på Nordanå som ju är en härlig mötesplats! My älskar Nordanå så hon har framtiden för sig som kulturtant även hon!

Där träffade vi på Peter och Sara som tagit en promenad och stannat till för fika! Jag hejade glatt (och högt) men fick dämpa mig lite då det också vara konsert på caféscenen... Jag har ju väldigt hög volym!

My kollade in lite handgjorda frukter, tårtor och kakor! Fina!


Malin hittade en bok med citat från Tove Janssons böcker!

Och sedan gick vi för att se Walderstens utställning i konsthallen!

Vilken kreativ konstnär! Han har också enormt mycket humor så det blev ett väldigt roligt besök!

Den uttråkade riddaren... Underbar kroppshållning!

Gå och se utställningen om ni inte gjort det! Hänger fram till 17 februari!

Hängde med familjen Bergvall hem för att ge och få presenter! My fick en ficklampa som vi hade köpt på IKEA. Den går att ladda själv genom att veva upp den. Smart eftersom batterierna oftas brukar ta slut rätt snabbt!

Jag fick ett par underbara teckningar som My ritat till mig. Det här är ett porträtt av mig och det var verkligen likt! Samma glada och breda mun och längst till höger även en liten blomma!

Det här är också jag. Det gula är kroppen och mitt hår har flyttat lite till höger. Vad som var utmärkt förutom benen på den gula kroppen fick jag lov att fråga om och fick det självklara svaret: "Det är ju din snoppa!" Jaha..., men jag har ju ingen snopp! "Nej, men där har du det!" Haha! Ja, hon är för rolig!

Soffmys med lördagsgodis och det senaste avsnittet av "Skrotarna" fick avsluta den här eftermiddagen!

Ja, och lite lek i hennes rum också! Sedan satte hon sig i sitt lektält med iPoden och svt.play... Dagens barn har moderna leksaker!


Sedan har vi fixat lite middag här hemma! Parmalindad marulkskind som nog var godare än den såg ut! Det gröna på toppen är en klick av peston jag gjorde häromdagen och den verkade inte vilja flyta ut... Lite sallad med melon, selleri och haloumiost blev dagens tillbehör!

Nu sitter vi nogi soffan resten av kvällen eftersom det blir ännu en deltävling i Melodifestivalen. Ja, om nu hockeyn har tagit slut innan dess... Ha en fin kväll alla!