Splittrad?

Vilken natt. Vaknade och somnade om på morgonkröken och drömde något så sjukt märkligt... Jag undrar vad som egentligen pågår i min hjärna? Jag vet att jag har haft mycket omkring mig men den här drömmen var något i hästväg...

Jag och maken var i Lycksele, fast jag var också där med Åsa på något sätt. Hela hotellet var som ett stort kryssningsfartyg med många våningar och vädret som om vi hade varit utomlands. Maken frågade om jag inte hade längtat efter att ligga och sola och det hade jag. Men jag hade ju inte tid... Låg några minuter i solen på däck, lätt framåtböjd, vilket slutade med att mina bröst var helt randiga i rosa och vitt... Såg ut som en polkagris... Hur det gick till vet jag inte men det var naturligt på något sätt.


En annan, liknande båt...

Ilade vidare och träffade på Brolle(!) som tydligen skulle ha konsert men som ville prata om sonen (som inte var född ännu) och de egenskaper han skulle få ärva...(Va?) Gick vidare, passerade kassan och betalade övernattningen eftersom det skulle vara kö senare.
 

Slank in på en butik som låg bredvid, tittade på scarves - och pannlappar(!) och insåg plötsligt att jag måste hem en sväng. Väl hemma så skulle några ur min hälsogrupp och min kompis Anna åka med tillbaka och jag hade bara en motordriven sparkcykel som hade svårt att bara bära mig i uppförsbackarna... Nu var vi fyra! Efter en stund var vi plötsligt i en by som liknade min grannby Kåsböle och där insåg vi att det var sju mil kvar till Jörn(!). Jörn... Skulle vi inte till Lycksele? 

För att fixa resan så bestämde vi oss för att lifta och jag ropade till några karlar i en gammal merca om vi skulle få åka med? Självklart! Nöjd som bara den gick jag runt i byn och väntade på avfärd, fönstershoppade och guidade en bekant runt i gruvan(?). Sedan tutade bilen och vi skulle åka. Det fanns dock ingen plats för mig utan det var tänkt att jag skulle stå på kulan baktill och hålla i mig i taket... Och plötsligt var bilen en cabroiolet och karlarna i baksätet lovade att de skulle hålla i mig lite i armarna så att jag inte skulle fall av... Haha!

Inte helt olikt drömmens röriga stämning och positiva gubbar...

OMG! Nånstans där vaknade jag - oerhört tacksam över att ligga i min egen säng! Vad drömmen betyder vet jag inte men jag borde nog koncentrera mig på att göra en sak i taget, akta mig för att lifta och inte åka på kryssning... typ.

Därför har jag bara landat idag... Tänt ljus och tagit det väldigt lugnt! Imorrn blir det jobb igen med Norrländsk Passion och nu ska jag bara förbereda lite saker inför mötet. Hoppas också att drömmen lämnar mig nu när jag har skrivit av mig den så här. Jag har varken tid eller lust att hamna i den här typen av splittring... igen... Haha!
 
Nu blir det lite jobb och mycket TV. Ungefär vad man orkar med en söndag!