Juldagsmorgon simmar...

Inte är det särskilt glimrande ute just nu. Snarare väldigt blött och inte alls likt den vinter vi normalt brukar ha - men jag klagar inte utan konstaterar mest. Se er dock för när ni går ut och "simmar" i halkan!

Idag är det också lite ledsamt eftersom vi skjutsat iväg Emilia och Abbe på flyget... Gemensam grötfrukost som sista samling med familjen innan vi åkte iväg.
 

Tillbaka till Jögge Sundqvists roliga sittplatser på Umeå Airport!


Och tillbaka till den här synen som jag kanske aldrig vänjer mig vid... Avsked... Men jag är (som tur är?) ingen offentlig storgråtare även om jag känner mig ledsen. Tycker det är väldigt tråkigt att skiljas åt och saknar Emilia varje dag - men gläds desto mer över att barnen hittat rätt och klarar sig själva i ett liv de trivs med! Det är viktigast - annars vore man ju en egoist.
 

Många goa' kramar blev det ändå innan vi lämnade dem... Vi älskar dig gumman och har varit så glada över att du och Abbe kom hem över jul!


Och en sista "familjebild" som en snäll man erbjöd sig att ta - tror att han kände igen avskedsföreteelsen. Sedan var det hej då och lite känslomässig nedgång när vi satte oss i bilen och vände hemåt. Tur att jag har tänkt åka ner snart och hälsa på! Ja, tur för mig alltså... Haha!


På hemvägen svängde vi in i Önnesmark för att hälsa på mina föräldrar, fika och överlämna julklappar som de inte fick igår. Man hinner inte alltid med alla samma dag. Och om det var bart och bra väglag på E4:an så var det isgata genom byn! Bara blankis och inte ett sandkorn... 


Barndomshemmet i regn och is... Fikat smakade mumma och klapparna blev välkomna! Sedan följde sedvanlig diskussion om de inte ska ha lite mer hjälp där hemma. Förstår att det är knepigt och att man vill klara sig själv men vi får väl fortsätta prata om saken. Jag tror att det hade varit bra med lite mer hemtjänst.
 

Tittade också på lite gamla bilder och den här från en FGPG-avslutning utanför bönhuset väckte minnen. Jodå, det är jag längst ut till höger och jag var väl en 11-12 år kanske? En tjusig tid!

Nu blir det inte mer idag. Ska bara ligga i soffan och se på TV och göra precis ingenting! Dags att varva ned så här efter julen... Imorrn börjar den nödvändiga träningen om igen! God fortsättning på er alla! :)
 
 
 
 
 
#1 - - maria:

Vad Emelia är lik dig som ung! Då vet hon vad som väntar.
Trist när de åker iväg. Jag är lyckligt lottad som har mina nära...God fortsättning !

Svar: Näe, hon är faktist såååå mycket sötare!! God fortsättning och njut av dina nära och kära! Kram
Monica Lindgren