Kalaslunch! Och middag!

Det blev en dag fylld av flängande och gooood mat! Började med lite jobb på morgonkvisten och sedan bar det av ut till Norra Sillskatan och Karin som bjöd på lunch i deras fina stuga!


Supertrevligt, ljust och med ett helt nytt kök! Så snyggt!


Karin guidade runt och här är sovrummet!


Medan Karin fixade det sista med maten hann jag och Tina även över till Karins syster Maria som har stugan på tomten ovanför! Lika fint här också med ett härligt uterum!


Sedan blev det mat och Karin hade gjort en supergod sallad med kyckling, pasta, parmaskinka, soltorkade tomater och annat smarrigt! Perfekt mat i värmen!


Fina Karin som jag känt lääänge och även jobbat med!


Hennes syrra Maria som jag faktiskt blev förväxlad med när jag hade långt hår. Nu är det lääänge sedan och det verkar som om bara jag har åldrats... Haha!


Sedan gick vi en runda bland stugorna. Mitt emot tjejerna bor deras föräldrar Inga och Hans! Här är brorsan Anders också på besök. Hans stuga ligger 20 m nedanför...


Anders och Monicas place! Här stod mamma Gretas stuga som var samlingspunkten för alla barnen med familjer. Vi började bläddra i minnet och senast jag var ut hit var faktiskt 30 år sedan! Va? Hur gick det till? Jag är ju fortfarande bara 24...


Åke och Evas stuga som byggts till. Snygg nock! Ja, allt var jättefint!
 

Nedanför Åke och Evas stuga bodde brorsan Thomas med sin Anki som också är fröken på Mys förskola. De hade fullt upp och besök av alla barnen och fyra barnbarn! Helt underbart område och en härlig sammanhållning som jag tror man kan tacka mamma Greta för! Hon finns inte med längre med känslan är kvar!

Tusen Tack Karin för en fantastisk lunch och Tina, Maria, Olivia och Wilma också för sällskapet. Så vansinnigt roligt att ses! Det här gör vi om snarast! Och blåbärspajen som Karin toppade med på slutet var bara så försvinnande god... :)

När jag kom hem blev jag bara så sjukt trött... La mig på sängen och där försvann en timme... Men jag behövde nog det för jag blev väckt av syrran och ditbjuden på middag! Det tackar man inte nej till...


Hon hade gjort en en helt underbar indisk linssoppa med massor av goda kryddor! Smakade ljuvligt och passade bra trots dagens värme! 


Och jag hann surra med syrran och fick både leka och ta bild av My som blev så glad att jag kom! Ja, hon skulle ju i så fall även ta bild på mig...


Hej! Tycker hon är duktig på att trycka ned så att kameran hinner ställa skärpan! Ja, hon är bra på väldigt mycket det söta flickebarnet!

Men jag hade ju massor kvar att göra så det bar av hemåt för att hänga tvätt, klippa gräsmattorna och ta en löptur som gick så oerhört segt... Kan bero på att det var länge sedan - och att jag behövde på toan... Haha! Det är ingen bra kombo...

Nu har jag i alla fall landat ordentligt och ska krypa ner i sängen. Se imorrn alla glada! Då måste jag också hinna jobba lite mer!