Halvledig...

Inget stort jobb inbokat idag, vilket innebar att jag kunde ta en långlunch tillsammans med syrran som var ledig! Vi åkte på Subway och köpte mackor för att sätta oss vid älven!


Mysigt med utelunch! 


Och fin utsikt över älven och båtarna! Ja, nya gångbron är ju också superfin!


Sedan fick vi lite sällskap av gräsänderna som inte sa nej till våra överblivna brödbitar!


Ja, de blev nästan onödigt glada! My backade lite...

Blev lite slagsmål om några tuggor... Jag vet inte om man ska mata fåglar så här men de gav sig i alla fall när brödbitarna var slut så nån sorts uppfostran verkar de ha fått! Haha!


Sedan kikade vi runt på båtarna som låg där.


Den här var till salu och skulle nog passa bra till oss som inte är några båtmänniskor. Plant golv, bord och stolar! Som gjord för att glida 100 meter uppför älven och sedan ner igen... Perfa!


Hittade också en båt till dig Anna! 


Och eftersom de glömde att skicka med våra kakor på Subway så var vi ju tvungna (haha!) att ta en tur till Ainas för lite go'fika! Den här italienska marängbakelsen var supergod! Och mager! Vilket sammanträffande... 


My valde en groda! Att det var smörkräm i den bekymrade henne inte. Hon visste precis vad hon ville ha!

Eller? Haha! Ja, här ser hon onekligen förvånad ut...
 
Supertrevlig långlunch och sedan åkte jag och köpte en tavla av Sonia Sjögren! Den här har jag velat ha sedan jag besökte henne sist och nu är den min!

Fiiin örn! Men nu hade hon ju flera nya tavlor som jag också ville ha... Nåja, man kan inte köpa allt och jag är nöjd med den här! 

Hann också med en kaffe tillsammans med Anna och nu blir det mera mat! Verkar vara en sån dag... Har gjort raggmunkar och fläsk till maken som jag hoppas längtar efter lite husmanskost! Sedan får det bli en löptur (som jag väl borde ta innan??) och laddning inför morgondagens uppdrag för Landstinget! Ha en bra kväll alla och kolla gärna in tredje delen av nya serien "Broadchurch"! Riktigt bra och inspelad i ett fantastiskt landskap. Nu måste man väl åka till södra England också... 
 
#1 - - Anna Segerstedt:

Tack Monica😜! Visste att jag saknat något men ej vad... Nu vet jag!!! 🚣!!

Svar: Jaaaaaa! Det var din! :)
Monica Lindgren