Bla, bla, bla...

Kan inte säga att jag har gjort särskilt mycket och ändå är jag trött... Märkligt! Men jag tog mig i alla fall i kragen och gav mig ut på en gå/löp-runda i afton och blev tamejsjutton lite piggare! Fint väder, ljumma vindar, goa' dofter runt om hela Morö Backe; Nybakat, grillat, söndagsmiddag med mycket vitlök... Hmm... Blev sugen på att göra ett hembesök hos några! 
 
Men jag drog hem igen och gjorde en pizza med salami! Ja, då förstår ni varför jag var tvungen att springa först... De där 350 kalorierna jag förbrände är nu glatt uppätna! Haha! Nej, jag hade verkligen inte planerat det så - men när jag öppnar kylen och kikar in så brukar kvällens middagslösning ligga mitt framför näsan på mig - utan att jag hinner tänka efter! Bara att "go with the flow"... (Och sedan är vi ju två i familjen - varav en kan äta allt...)
 
Annars då? Ja, förutom löpningen och pizzan så har jag funderat på olika dieter så här efter sommaren, sett slutet på friidrotts-VM med en lysande Bolt, noterat att ordet "he" förespråkas som nytt ord i SAOL, ritat på en omgörning av rabatterna på framsidan, köpt saker till förmån för WWF av grannflickorna, noterat lite idéer inför höstens julshow, funderat på text inför nästa veckas jobb åt landstinget, burit bort lite blomskräp, druckit kaffe, ätit en banan, spelat lite Wordfeud och lagt ut en bild på Istagram...
 
Har också funderat lite på vad man lägger ut och inte och hur mycket man egentligen kan undvika att rapportera på Instagram, Twitter och Facebook. Jag som också bloggar får kanske börja tänka mig för. Jag är nog redan hyperaktiv... Kanske den där svampbilden inte behöver spridas? Och kanske bilden av katten bara gör min familj glad?


Och lägger jag ut ännu en mattallrik så blir jag väl nedslagen nån mörk kväll... För mörkt bliiiiiir det på Morö Backe! Ska kanske börja instagramma med bilder av det obefintliga gatlyset istället? Haha! 
 
Ja, som ni förstår har jag för lite att orda om - därav allt ordbajseri... Nåja, nu måste jag ändå ge mig eftersom jag ska åka och göra ett ytterst viktigt ärende: Köpa kaffe! Synes!
 
Men den här bilden från januari hoppas jag slippa gör någon dagsaktuell publicering av! Jag är fortfarande rökfri - ikväll två veckor!