Snö och sport...

Så här i efterhand kan man fråga sig om jag verkligen har rätt att kommentera matcher som semifinalen igår - eller sport över huvud taget? Jag är ju verkligen ingen nörd och har heller aldrig varit bra på någon idrott. I mellanstadiet sa min brorsa att jag kanske (kanske!) kunde nå viss framgång som tung back (haha!) om jag satsade... Men det gjorde jag ju inte. Jag var heller inte särskilt tung på den tiden så han måste ha menat hård? Hoppas jag...
 
Men jag har funderat lite. Skillnaden mellan mig och fotbolls- eller hockeyspelare kanske ändå inte är så stora? Av det lilla jag har sett av olika matcher så kan jag konstatera att det finns hyggliga skådespelare även där... Nåja, det var en liten reflektion. Men jag konstaterar också att alla ju inte kan vara bra på allt! Så spela bollen grabbar! Nej, förlåt, pucken ska det vara... Haha!


Underbart väder idag gjorde att jag fick hänga ut första tvätten som nu doftar ljuvligt! Torkvindan har dock kraschat så det blir till att köpa en ny.

Sedan satte jag mig i solstolen för att vila mig i form. Har fortfarande inte varit ute på någon runda och kanske blir det heller inte av idag. Man KAN faktiskt vila en dag också. Men vi får se... När man sitter ute har man också bra koll på sin hemmamiljö. Och det gäller miljön så ska vi väl alla tänka på att "det som göms i snö kommer upp i tö"! Alla är dock inte riktigt medvetna om detta...


Här har Skrållan grävt en ordentlig grop ungefär tre meter fram på gräsmattan. I den satt hon länge och pratade skit...

Sedan steg hon upp och kollade in resultatet... Fräscht...

Trodde att hon skulle lämna gropen orörd men hon började skotta med vänstern...

Sedan högern...

Och vänstern igen! Ordentlig! Riktigt snyggt - om hon bara hade träffat gropen...

Nåja, man kan inte begära allt av en kisse! Här traskade hon iväg till sitt och jag åkte på affären för att handla. Nytt rekord idag - och då menar jag låg hastighet... Hela Maxi håller på att byggas om så det tog mig 1, 5 timme att fylla vagnen idag! Åhhhh! Men det blir väl bättre med tiden. Kanske tinar det fram en ny butik samtidigt som kattskiten blir synlig...


Jag köpte i alla fall entrecôte idag så det blev grillmiddag och det är ju bara fööööör gott! Den ser kanske lite svart ut men var helt perfekt röd/rosa inuti!

Nu är det fotboll på en TV och hockey på den andra så jag känner mig tvungen att slänga ett getöga... Kanske får jag se någon bra skådis idag? Haha!