Önnesmark!

Någon har lagt till "Önnesmarkska Rivieran" som en ort på Facebook så jag checkade in där idag! Riviera är kanske att ta i men på sommaren är det verkligen ett bätterställe! Idag har dock vädret pendlat mellan gott och ont så jag är glad att det var uppehåll under besöket!
 
Tveksam himmel på vägen när jag och lillebror färdades tillsammans! Men vi försökte lysa som solen själva och det hjälper en del!

Hos pappa och mamma spirade krokusarna i rabatten och man blir glad över att möta lite vår och färg!

Allas vår favorittjej My var naturligtvis på plats och här har hon satt sig vid elorgeln tillsammans med Roland för att ge en liten "konsert"...

Ja, här kompade hon mig när jag sjöng "En vänlig grönskas rika dräkt"... Man kan väl säga att det var en symfoni av hittills icke skådat slag... Haha!


Annars var det Lars sambo Bettan som var favoriten för dagen! Här hjälper My henne att hälla upp bordsdricka så att det skulle bli mycket skum!
 

Hon är en riktig solstråle och det gör det alltid extra roligt att träffas!

Idag skulle vi gå igenom den kommande uppdelningen av hemmanet så det var egentligen svåra saker att diskutera - men pappa har förberett så noggrant och det tackar vi verkligen för! Han är ju den som ändå vet bäst hur det ser ut och hur man kan dela på ett vettigt sätt. Men vi hoppas givetvis få behålla våra föräldrar i livet länge än! Skönt ändå att få prata igenom saker och ställa frågor. En bra dag med mycket gjort men nu måste jag nog gå ut och stöka lite så att jag också får lite frisk luft! Kanske har jag också någon vårblomma som tittar upp i rabatten? Fast man kanske måste plantera såna först? Haha!