Noll till hundra...

Rubriken kunde lika gärna ha varit "Från bra till uruselt" om man ska beskriva den här dagen! Men det som började så bra med tidigt uppvaknande slutar med stor trötthet... Inte mycket har gått min väg! Önskar att jag kunde göra som Skrållan - gå ut och rulla runt på uppfarten för att bli av med lite dålig energi!


Ja, jag satt ute och jobbade ett tag och då visade hon upp sina konster!


Men hon rullar inte. Hon "kuldrar" - precis som barnen sa när de var små!

Skööööööönt att sträcka ut!

Gosa lite med de härliga stenplattorna... Haha!


Och sedan vara på sin vakt igen! Ja, ni fattar hur fin hennes päls blir... Men jag hade verkligen inte tid att sitta och titta på henne hela tiden. Jag har gjort offerter, skrivit vidare på min text, gått igenom planering, bett om prisförslag och mycket annat som jag hade på agendan.

Och när det gäller texten så har pappa ringt och kommit med förslag på olika saker som han tycker att jag ska ta med... Ja, det är jättesnällt men när man väl kommit igång måste man följa sitt eget "spår" annars blir det bara pannkaka av texten. Men det är ju kul att han bryr sig - och också att de kommer och lyssnar på lördag!

Det var på eftermiddagen som det började skita sig... Vi har fått fel datum för ett jobb i Umeå (inte vårt fel) vilket innebär att Åsas resor dit och hem från Nice måste bokas om, vilket heller inte går så bra eftersom hennes kompis som delar på ansvaret inte kan byta dagar. Dessutom tillkommer extrakostader för resorna som arrangören naturligtvis helst inte vill betala... Ett av banden jag bokat till ett annat jobb har också fått bortfall så det blev byte till ett annat... Massor med telefonsamtal kring jobb som egentligen redan är gjort och som jag verkligen inte hade tid med.

Jag valde att ta en löptur och det gick så fruktansvärt tungt att jag undrar om det verkligen var meningen att jag skulle stiga upp idag? Ja, jag blev också sen så det var bara att kasta sig in i duschen och åka vidare till syrran där jag lovat passa My en stund. Det är dock något som alltid gör mig glad!


Jag fick också middag och vi hann prata mycket över korv och makaroner! Hon är en socialt geni med många bollar (och makaroner) i luften!

Lite soffmys med barnprogram hann vi också med innan föräldrarna kom hem och det var dags för mig att åka till Berättarfestivalens mottagning på Statt.

Fint mottagande av hela styrgruppen! Baaaara brudar!

Det var en mingeltillställning där man skulle knyta nya kontakter - men efter den här dagen var jag mest glad åt att återknyta gamla, säkra kort! Här satt Tage och Berit från teatern!

Och bredvid dem Stina och Tages sambo Helen! Kul att träffa er alla!

Gamla kollegan från teatertiden, Jonas Lundqvist, är projektledare för festivalen och skötte sina kort snyggt när han hälsade välkommen och presenterade höjdpunkter! Slutspelsskägget har han, enligt egen utsago, börjat spara till nästa års slutspel! Eftersom det växt på ganska bra redan nu måste det blir ett sjujävla långt slutspel 2014!


"Black Pearl", en fantastisk sångerska från Sydafrika, avslutade tillställningen och det svängde på bra med enbart ståbas som komp! Vilken röst! Intressant kombo Mikke - ett musikaliskt möte mellan Bureå och Kapstaden!

Nu ska jag skriva vidare och försöka bli klar med allt eftersom det är möten hela förmiddagen imorrn! Hoppas på en bättre dag!