Barcelona!

Äntligen resdag! Uppe i ottan - vilket gick ganska lätt! Det brukar göra det när man ska göra nåt kul! Och idag bar det ju iväg söderut!
Samling på Falmark med min fina reskompis Anna! Ja, vi kom alldeles för tidigt eftersom jag trodde att flyget till Barcelona gick 11... Men det var 11.25.

Ingen fara att komma i för god tid dock. Värre var det för två ungdomar som skulle till USA och som kom för att checka in 8 minuter före avgång till Stockholm... Det blev kalla handen och de skulle förmodligen missa utrikesflyget! Hur kan man vara så tidsoptimistisk? "Jaha... det har ju alltid gått förr..." sa en av dem...


Lite vila på planet och naturligtvis lite Yatzy! Jag älskar Yatzy!


Här närmar vi oss den spanska kusten och Anna började inse att Barcelona faktiskt inte ligger ovanför Portugal... Haha! Ja, lite roligt är det ju eftersom hon är lärare...

Kom fram till Girona, tog bussen till Barceona, taxi till lägenheten och gick den lilla gatan som heter "Simon Ollar" eller nåt åt det hållet... Haha! OK lägenhet men ingen lyx. Internet har vi i alla fall och det är numera ett måste!!! Kvällsprommis med middag blev prio 1!
Ale-hop! Här kände man sig hemma...

Och här sitter vi i kvällsolen på en uteservering inte långt från Las Ramblas! Ser härligt ut va? Och vilken utsikt:

Hahahahaha! Teater under ombyggnation! Snyggt... Kan nog bli bra.

Lite livsfarligt matställe... De här gynnarna satt ovanför oss...

Anna var sjukt hungrig!

Svalde allt! Men hallå, det är ju ben...


Sedan traskade vi gatan upp ända till Placa de Catalunya (ursäkta stavningen)

   
Hö-Sangria! Kan vi ändra oss? Nääee... Utgång för känsliga. Förstår ni? Ja, vi studerade, som ni förstår, lite skyltar och blev inte särskilt mycket klokare. Tycker dock att spanska verkar ganska enkelt...

Operan! De gav Nibelungens ring av Wagner (intresseklubben kan anteckna)...

Men hallå! Vad gör jag här??? Och vem tog bilder???

Oooooooooohhhhhh! Maken kommer att fatta min glädje: Nutellafyllda crèpes!


Avslutade med att handla lite förnödenheter till vår spanska frukost imorrn!

Nu är vi dödströtta och ska slänga oss i de hårda sängarna.... Haha! Om jag kan veckla ut kroppen imorrn så hörs vi igen! Hola!
 
#1 - - Karin Lå:

När jag var i Barcelona åt vi Pim Pam-burgare, som är den godaste och STÖRSTA burgaren jag nånsin ätit. Tyvärr vet jag inte var i Barca vi åt den:-)) Ha de!

#2 - - Din kusin Thomas:

Hej!
Jag brukar kolla din blogg när det är tråkigt på jobbet. För en dryg månad sen slog dock Västra Götalandsregionens säkerhetssystem till och blockerade bloggen. Du blev klassad som både oetisk och riskfylld. Ha Ha!! Nu verkar du dock ha skärpt till dig för nu kommer jag in på bloggen igen.