Barcelona 6 - inte så upphetsande som det låter...

Nu har vi gjort det! Och så här i efterhand måste jag säga att jag nog var mest nöjd med förspelet... Ja, ni vet den där begynnande upphetsningen man fylls av när man vet att man väntar på något riktigt stort! Det svåraste är dock när förväntningarna blir större än själva upplösningen... Nej, det var verkligen inget fel på själva akten - vi kunde bara ha timat slutet lite bättre!

Det jag pratar om är naturligtvis matchen på Camp Nou mellan Barcelona och Levante!
 
Här är Anna på plats utanför arenan! Kändes stort att äntligen få komma dit!

Ja, det kändes stort för mig också - i ny tröja och allt! Men jag tror knappast att jag attraherade vakten bakom mig... Haha!

Arenan! Så vackert i kvällsljuset! Här var det 20 minuter kvar till match och ännu gapade många stolar tomma... Var det så det skulle bli?


Men jag var i alla fall glad och positiv!

Anna också! Och det fylldes på eftersom. Tror att publiksiffran ändå blev nästan
71 000 personer!

Här gick det hål nånstans på planen... Måste bli jobbigt att spela i en fontän...

Uppställning! Ja, det är svårt att ta skarpa bilder på så långt håll med min kamera men vem som helst kan säkert se att grabbar som får på sig ett par shorts måste klia sig bak eller fram...

Jag tyckte personligen att Barcelona hade väldigt många spelare på plan... Märklig och lite grötig uppställning... Men jag är kanske inte kunnig nog att bedöma... Haha!

Men den bäste var bänkad... Nej, någon Messi på plan fick vi inte se och det var helt klart en besvikelse, men det fanns många andra namnkunniga!

Barcelona var helt överlägsna och gjorde anfall på anfall - men avsluten...

De fick också en straff - som målvakten räddade! Han gjorde i alla fall ett bra jobb!

Man undrade ju om luften gått ur topplaget? Inte riktigt det där lysande spelet idag.

Men vi följde allt med spänning och höll tummarna in till slutet för att vi skulle få se ett mål och hela arenan i jubelstämning!

Inte lätt heller att veta vem som är vem av spelarna... Vi kan ju bara nr 10... Haha! Därför tog jag bilder av en del ryggar och förstorade upp för att se Tello, Pedro och andra. Det här är nr 2 och han heter tydligen... Carl-Axel? Haha!

Med tanke på att vi var så många människor samlade så långt från centrum började vi fundera över hemfärden. Vi bad taxichauffören som körde oss dit att hämta oss men det vägrade han - eller han skulle ha 50 euro i säkerhet... Därför avvek vi när det återstod 5 minuter och jag hörde ett jubel på avstånd när vi gick ut... Naturligtvis kom målet då och Barcelona vann med 1-0! Skönt även om vi inte fick se och skönt också att få en taxi tillbaka. Det blir enormt mycket människor i omlopp! Men idrott kräver ju energi och vi var tvungna att fylla på depåerna innan vi gick hem från stan...


Inget är som näringsrik mat så här innan man ska slänga sig i säng! Haha! Double Cheeseburger... Because we were worth it! Bra avslutning på en bra dag!

Och jag är inte alls så besviken som jag låter över matchen. Det var stort att få vara där och jag är enormt imponerad över logistiken på arenan. Inga problem med att hitta eller komma rätt. Fantastiskt att ha fått sitta mitt i den härliga stämningen och se världsspelare på planen! Önskar bara att Messi hade varit med... Då hade allt varit helt perfekt! Nu ska vi packa ihop lite och åka till Girona imorrn! Tack Barcelona för sex helt fantastiska dagar!