Mat igen!

Det blev en bra dag till slut. Kanske inte gjort så mycket som jag borde men huvudsaken är att jag mår bra! Jädrigt skönt!

Lite tvätt, lite jobb, lite fix, matshopping och matlagning. Det fick räcka för idag. Testade en rätt som jag inte vet om jag ska godkänna. Sådär tyckte jag, men maken gillade anrättningen! Det gör han ju i och för sig nästan alltid...


Ett LCHF-recept från dagens DN med svamp, palsternacka och jordärtskockor kokta i en lag på rödvin, fond, vitlök mm. Resultatet blev inte direkt vackert... En beigerosa ton på rotsakerna! Men såsen blev helt OK och den täckte ju det mesta när man lagt upp. Fisken blev som tur var alldeles utmärkt!


Panacotta med vit choklad och blåbär avslutade dagens middag! Blåbär är så gott!

Nu har "Road to perdition" just tagit slut och det var också en film som jag ger betyget sådär. Kontentan av denna lördag är dock att jag njuter av mat igen och att jag nu ser fram emot morgondagens skrivjobb och mina första sånglektioner! Kul! Sov gott alla!