Kanondag!

Ännu en alldeles fantastiskt bra dag! Började med att jobba lite på förmiddagen tills Åsa dök upp och vi åt lunch tillsammans och pluggade text. Sedan iväg till teatern för vårt första genomdrag! Jodå, det är mycket som sitter redan men åtskilligt som vi måste putsa på! Precis som det ska vara med andra ord så här 18 dagar före premiär!
 
Aftonen hade vi vikt för en helt annan aktivitet! Ibland när man jobbar som mest, och känner så där stressad som jag faktiskt har gjort ett tag, så är det bra att byta miljö, tänka på annat och andas frisk luft! Jag har verkligen haft ont i magen eftersom det återstår en del innan vi är klara... Men det var hög tid att sluta tänka på biljettförsäljning,  ekonomi, produktionsarbete, texter, koreografi och sång... Istället åkte vi hem till mina föräldrar för lite go'fika och kantarellplockning!!!
 

Fikat hade vi inte beställt men det behövs inte... Finns alltid många goooda sorter! Och man måste prova alla! Haha!


Sen ut i skogen allihopa! Vi hade turen att också få med oss lillebror Roland! Kul! Nå, hur gick det då för oss?


Ganska bra! Det här vackra exemplaret fick hamna på bild först! Det går för övrigt en gräns norr om Skellefteå där det inte växer så mycket kantareller. Därför var det här en extra högtidsstund för Åsa!


Eller ska man kalla det ren och skär lycka? Haha!


Ja, jag är inte långt efter när det gäller glädje! Jag äääääälskar kantareller!


Pappa är egentligen inte så piggelin men i skogen rör han sig oerhört lätt! Han trivs! Och han kan sina ställen - nästan på metern! Fantastiskt!


Ja, vi hittade fler och fler!


Och Åsa blev gladare och gladare!


Mamma hängde också med men valde att plocka lite blåbär som fanns kvar!


Och här har pappa slagit sig ned på en stubbe. Inte vilken stubbe som helst naturligtvis. Han valde att vila med en cirkel av kantareller runt om sig... :) Bara att komma och plocka! Jag gillar verkligen de här utflykterna i skogen och sällan och aldrig har vi ett sådant harmoniskt umgänge! Härligt!


La Familia! Två kassar kantareller och många glada skratt senare blev vi uppringda av finaste syrran som bjöd oss på fläskpannkaka! En riktig tuuuurdag!


Därför fick jag också glädjen att träffa fler av mina kärlekar! Här har nu My, som jag tror hade längtat nästan lika mycket som jag!


Och fina syrran! Tack Malin för en kanonmiddag och en mysig stund tillsammans! Alltid roligt att träffas och vi skänkte en stor tanke till mannen i huset som fyller år idag men tyvärr är borta och jobbar. Grattis Martin!


Sedan blev det fortsatt mys i soffan! Vi gillar att leka med gossedjuren och ligga nära!


Eller klättra på ryggen!


Och t o m sitta på huvudet! Ja, det är inte svårt att älska den här ungen! Tack för att vi fick en härlig middagsstund tillsammans!

Nu har vi rensat kantareller, rensat kantareller, jobbat, skrattat och jag inser att någonstans mellan svampar, pannkaka och skratt så har min stressklump försvunnit! Magiskt! Tack alla! Mycket kärlek!