Fullt ös!

Det blev en väldigt bra eftermiddag och kväll! Började med att hämta My från förskolan och det är alltid så roligt! Hon blir så glad och jag blir så glad och vi blir så glada tillsammans! "Jag har längtat efter dig My!" säger jag och hon svarar: "Jag har längtat efter dig Monica!" Happy!

Idag hade hon t o m paket till mig! Hon hade gjort ett så fint armand som jag fick! Jo, det var inslaget i paket och allt! Men hon ville gärna låna det själv en stund först... :)

Sedan har vi alltid matlagningen som gemensamt intresse (kanske inte vispätningen...)! Idag ville hon ha pannkaka! Jaha... men i kylen fanns både rimmat fläsk och gott om mjölk! Sagt och gjort! Vi vispade och knäckte ägg och hade riktigt roligt! Tyvärr blev det inte några bilder - det är svårt att både hinna hålla i skålen, fånga upp knäckta ägg och fotografera... Dessutom var jag i telefonen... Haha! Hon är hur som helst kul att vara i köket med och jag tror att mitt tålamod är snäppet bättre idag...

Sedan kom söta mamman hem och hon fick också pussen! Det fick även jag och lillebror Roland som blev inbjuden på middag! Hon är en generös sötnos!


Och mamman var glad över att maten var klar! Bara att skära upp!
Kul att hinna äta middag med två av mina fina syskon! Kaninen till höger är alltså lillebror! Haha!


Och My fick avslutningsvis låna kameran för att ta bild när jag faktiskt fick armbandet! Jo, jag fick ta hem det om jag lovade att inte sova på det...

Sedan åkte jag på Campus för att lussna på Benny Haag och hans monolog "Inte mer än fullt, tack!". Väldigt bra, starkt och stundtals ganska roligt om hans resa in i alkoholismen och även vägen ut ur den! Arrangemanget ingick i "Sober October" och det var glädjande nog många som hittat till Forumsalen!

Han sålde även sina böcker under kvällen och den ena har jag så jag köpte den andra boken till maken. Titeln lockade... "Vill du bli ekonomiskt oberoende, en jävel i sängen och ett socialt geni på 3 minuter? Då är det här inte boken för dig!" Haha! Handlar om livsförändringar och nödvändigheten av att misslyckas innan man kan förändras eller lyckas!


Efter föreställningen blev det diskussion om alkoholpolitik och hans teorier om att varannan svensk har problem med alkohol på något sätt. 10% är beroende men runt dem finns minst 4 personer vilket gör att det faktiskt är 50% av befolkningen som är drabbade på ett eller annat sätt. Missbruket kostar samhället 63 miljarder (varje år?). Enorma summor! Han driver också ett eget parti "Spritpartiet" där målsättningen är att halvera alkoholkonsumtionen i Sverige! Gott så!

En het fråga och en man som verkligen brann för det han talade om! Han har erbjudit sina tjänster på regeringsnivå men det finns inget intresse från deras sida att ta in en nykter alkis som expert... Märkligt! Nej, alkoholfrågor ska forskare prata om. Helst de som aldrig druckit... Nej, jag tycker att det är fantastiskt att han lämnar ut sig själv på här viset för att hjälpa andra! Bra jobbat och Tack för en fin föreställning!