Life goes on...

Ja, nu rullar vardagen på igen! Lite jobb, lite tvätt, lite funderingar på Kulturhuset och en eventuell artikel i frågan, lite mat och snart lite TV! Man vill ju kolla Halv åtta hos mig nu när det sänds från Skellefteå! Annars är jag ingen större TV-tittare. Sitter hellre med en bok, telefonen eller stickningen. Mest med telefonen om ni frågar andra... Haha!


Men jag har i alla fall monterat ihop nya ljusstaken! Köpte ju sista exemplaret av den mindre modellen på Chili i Göteborg! Den fick plats på soffbordet!


Den större har vi ju redan i köket! Lite ensidigt kan man tycka men de är kanonbra och jag gillar att tända ljus!!! Den är dessutom helt i metall och därför också väldigt säker! Ja, där försvarade jag inköpet ännu en gång... Haha!


Mera inköp kommer det också att bli! Här har ni nr 4 av de glasögonbågar jag valt mellan. Var ända till i afton övertygad om att det blir dessa, men...


...det kommer att blir de här! De fanns inte med på min första visning och är faktiskt mörkt blå i visst ljus. Ja, jag kände efter en sista gång och har nu bestämt mig! Skööönt! Imorrn blir det optikern! OCH frissan!!! Sååååå skönt! Jag är hur långhårig som helst!


Ja, jag tar också dessa som solglasögon och det känns helt OK! Det är också bra att fundera ett tag, Bågarna jag valt kostar tillsammans lika mycket som en av de jag lånade först! En lycklig tillfällighet!


Och ikväll med blev stekt torskrygg! Sååååå gott! Nu ska jag beställa 5 kilo nästa gång! Det är en kanonfin fisk och så perfekt att ha styckfryst i frysen! Det som förhöjde den idag var också den gräddstuvade purjolöken! Fick tipset av syrran när jag var där på middag och det är verkligen smarrigt till fisk!

Nu måste jag iväg för att hämta en dator, köpa mjölk och annat. Men då var det ju TV:n... Ja, vi får se hur kvällen slutar!
#1 - - Barbro:

Ser mumsigt ut...recept efterlyses!!

Svar: Dela purjolöken på längden, skölj, skiva på snedden, fräs i smör/rapsolja, salt, vitpeppar och 2, 5 dl mellangrädde. Lått puttra ett tag - klart! :)
Monica Lindgren