Japansk Afton!

Oj, vilken kväll det blev! Jobb idag med det där förbaskade bildmanuset som till slut blev klart - bara för att direkt ändras eftersom vi måste korta föreställningen till Sundsvall... Åhhh! Det innebar lite omstuvningar i både bilder och manus. Onödigt extrajobb som jag blev rätt stressad över och som precis också är klart! Jag och Åsa var nämligen bortbjudna ikväll - på ett kombinerat jobb och mat-möte till finaste Mie och Pär! Mmm...


De bor numera i ett underbart gammalt hus som är byggt 1860 men som har allt! Gamla kakelugnar blandat med smakfull och modern inredning! Så suuuuperfint! Vi började med möte om vårt kommande samarbete med Mens Night 2 som startar nästa fredag på Nordanå! Så kul!


Dukat och klart i matrummet! Jo, Pär har byggt skänken mitt fram och Mie har naturligtvis ritat! Snyggt!


Lite husesyn kunde vi damer kosta på oss eftersom Mie har en PK i köket! Pusskompis? Säääääkert! Men också Privat Kock! Som just besökt Japan!


På vinden finns fortfarande "Kopp-Brittas" kammare med den gamla järnspisen. Det var alltså lasarettet som byggde huset för de som hade smittkoppor. Britta var föreståndare - därav namnet.


Och i köket stod Pär och lade sista handen vid det som skulle bli en alldeles underbar middag!!! Sååååå otroligt mycket gooood mat! Jag är överväldigad! Glömde t o m att fotografera i upphetsningen... Tog ett par knäpp med telefonen som också får komma med här:


Första dukningen! Rå lax med avokado, salladslök och sockerärtor med en dressing på japansk soja och smör... Gudomlig! Lägg därtill god sallad med fräsch vinaigrette och pilgrimsmusslor... Behöver jag säga mer?


Nästa dukning innehöll grönsaker! Smörstekt och japanskt kryddad rättika, svamp, broccoli, pac choi mm. Ljuvligt!


Sedan kom köttet! Spett med olika kött och fläsk, kycklinglårfilé och stekta paprikor. Hur gott som helst!


Ja, ni ser ju själva! Nööööööööjda! Tror inte att jag ätit så här gott och vällagat på länge! Tusen miljoners Tack!!! Pär hade också tagit med sig olika såser från Japan och den här sojan och ingefäran som vi dippade i var makalöst god! Måste beställas!


Han förevisade också sina japanska knivar och det blev hur roligt som helst! Vad vi skrattade åt kan jag tyvärr inte skriva... Haha!


En sista titt i hans nybyggda studio fick avsluta kvällen för min del eftersom jag hade jobba kvar. Nu är detta klart och jag ska slänga mig i sängen. Avfärd före 07.00 imorrn till Sundsvall där vi spelar 18.00. Hoppas på bra körväder! Att publiken är lika glad som vanligt räknar jag nästan med! Att spela den här föreställningen är bara så roligt!

Sov gott alla glada! Jag förstår att det är många som är nöjda eftersom "Sverige" också slog Luleå ikväll! Ja, jag skojar, jag veeeeeeeeeeeeeeet att det var Skellefteå! Jag är ju inte galen på det viset... Bara nästan!