Frustreeeeeerad!

Jag är ingen teknisk idiot! Lovar! Jag brukar fixa ganska mycket saker (inte allt!) och har haft ansvaret för datorer och internet här hemma sedan de flyttade in 1991. Jag har stått ut med sunkiga modem och barnens "Mamma, vi har inget internet! Gör nåt!". Jag har kopplat sladdar, uppdaterat hemsidor, laddat upp och ned sånt som behövts, installerat om drivrutiner och operativsystem - kanske inte alltid med världens bästa tålamod, men ändå! Varit hyfsat teknisk. Tills idag...
 
Vi har ett "Mens Night 2"- evenemang på Facebook men egentligen ville vi ha en grupp där man kan klicka "Gilla" för att kunna lotta ut 2 biljetter varje vecka. Det kan väl inte vara så komplicerat? Jooo! Började förra veckan när jag var som mest stressad över fixet inför Sundsvall och gjorde då en grupp men någon Gillamarkering dök aldrig upp. Och jaaaa, jag hade bråttom när jag gjorde den och jag hade nog kanske lite bråttom även idag. Jag har ofta lite bråttom även om jag kanske inte alltid behöver... Sitter i benmärgen eller nåt. Kanske i reptilhjärnan... Grrr...
 
Hur som helst hittade jag idag (av en slump) möjligheten att göra en Gilla-sida! Jaha... Och eftersom jag är lite rask så gjorde jag en ny sida, laddade upp ett par bilder och började bjuda in vänner att gilla och dela! Bra! Meeeeen, det här var inte rumba...
 
Det blir ju rörigt när vi har två andra sidor som också handlar om Mens Night 2! Dåligt! Därför skulle jag ta bort dem men den enda möjligheten att ta bort ett evenemang är att göra det till "Inställt". Ja, man va fanken. Jag skriver bara att det nu finns en ny grupp. Sagt och gjort, eller snabbt och gjort, så hade jag fixat allt och åkte iväg ett par ärenden. Redan på väg ner till stan så började det komma meddelanden om det inställda evenemanget och frågor om vad som hänt... Fanken också!


Därför vill jag nu be alla drabbade om ursäkt och villigt erkänna att det inte bara är snålheten som bedrar visheten. Snabbheten kommer på en delad förstaplats! Haha! Vi kommer alltså att spela precis som vanligt och börjar nu på fredag! Fredagar och lördagar under fyra helger finns vi alltså på Nordanå och biljetter kan man köpa på Turistbyrån, Nordanås reception eller Ticnet.
 
OCH - om ni gillar och delar den här sidan på Facebook så kan ni alltså vara med i utlottningen av 2 fribiljetter med mat! Jag hoppas verkligen att mystiken klarnat - för nu vill vi verkligen bara spela och ha kul!!! Haha!
 

Därför fick det bli en lugnande Sparrissoppa till middag! Ja, det är inte så märkvärdigt som det ser ut. Jag köpte Keldas soppa och piffade upp dem med lite mer salt och cayennepeppar. Fräste upp färsk sparris och purjo och la ner i tallriken tillsammans med lite räkor. Gott bröd och en bit brieost var inte fel som tillbehör. Nu är jag både lugnare och mättare! Lovar att inte ställa till med några tekniska påhitt ikväll!
 
Jag tror att det var något mer jag skulle skriva med man kan säga att frustrationen tog över. Nu ska jag övergå till stickningen! Eller räknas den också som en teknisk historia? Nääeeeee...Jag ska försöka att sticka lååååångsssaaaaaaaaaammmt...
#1 - - maria:

Jag hittar då inte er sida på facebook, jag gillar ju er så jag vill ju gilla den med..

Svar: MENS Night 2 Komiker
Monica Lindgren