Lite hopp?

Läste ett så bra inlägg på FB imorse (Tack Birgitta!) som får börja dagens blogginlägg! På tal om att man ibland gör magplask:

"Det är bättre att vara naiv, än att vara resignerad... Det är bättre att T R O på förändringar, än att säga att ingenting tjänar något till... Det är kanske bättre att H O P P A lite, än att tappa hoppet helt..."

Klokt! Idag har jag "hoppat omkring" och hoppats på roliga saker och då brukar de också hända. Det är väl bara att bestämma sig för att just det som händer ska vara det roliga och inte ha så höga förväntningar! Man blir lyckligare då! Så idag har jag glatt mig åt roliga telefonsamtal, bra jobbtid, shopping på ICA Maxi, lyckade möten och att jag äntligen 21.00 har tagit ut en kycklingpaj ur ugnen så att jag kan äta middag!

Men vi backar väl bandet lite. Först steg jag upp, degade en stund i soffan och framför datorn. Det är ju ingen som vet att jag svarar på mail i nattskjortan... Fast nu vet ni ju! Haha! Sedan fick vi fikafrämmande av makens föräldrar:


Fina Sonja!


Och fina Sture tillsammans med Ulf! De kollar garanterat på Blocket och är alltså inte bara lika när det gäller utseendet...


Sedan åkte jag iväg för att hämta mitt nya pass! Jag tyckte att jag såg lite snyggare ut på den dimmiga bilden bakom plastfliken... Haha! Jag har också, tack vare mitt komihåg här hemma, beställt valuta till nästa veckas resa! Ska bli otroligt roligt!

Mera jobb och bra jobbsamtal med Åsa och ett par andra kontakter. Det rör på sig och det känns alltid otroligt bra. Nu är hela morgondagen vikt för möten kring "Mens Night 2" där vi ska gå igenom all musik och teknik. Känns bra! Sedan åkte jag iväg för ett jobbmöte kring ett event där vi skulle kika på lokaler. Hade mina favoriter med mig:


Världens bästa Jörgen! Vi jobbar så bra tillsammans!


Och världens bästa Pär! Det här kommer att bli så bra! Men det är inte bara män! Jag ska också ha världens bästa Åsa vid min sida! Vad trodde ni?


Jögga hittade ett "Harley Davidson-plektrum"! Men nej, det är inte något man kan sälja och bli rik på...

Nåja, ett par timmar senare så hade det hunnit bli kväll och jag avslutade alltså dagen med oerhört spännande shopping på en känd butik norr om stan!


Inte direkt "crowded"! Men jag fick, i vanlig ordning, med mig ett antal påsar hem! Hungrig som fanken började jag ta fram fil och flingor men kände att jag behövde riktig mat så det fick bli lite pajtillverkning!


Nu har den stått och blivit ljummen och jag ska ta en stor bit och lite sallad med mig till soffan för att se vad TV:n har att bjuda på ikväll. Är det inget så blir det sängen!

Tack alla jag träffat på idag! Det kan bli ett och annat magplask men det är ändå alltid bättre att man har hoppat lite!
#1 - - Maude:

Haha, ja, du slapp i alla fall att backa in på en parkeringsplats den här gången.... :))