Jobb och sommar!

Den här dagen började lite tveksamt eftersom jag slog av väckningen och somnade om... Jag behöver väl inte säga att jag sover väldigt bra på morgonkvisten? Tur att maken väckte mig för sedan dess har det varit racerfart på alla sätt!

Åsa anlände för en effektiv jobbdag och vi började med lite egna musikaliska diskussioner kring ett av våra mer komplicerade sångnummer. Blev som alltid när vi bollat ett tag, något åtminstone vi känner oss riktigt nöjda med. Nu ska ju allt ut till musiker som ska arrangera och spela in både repgrunder och slutligen också färdiga musikbakgrunder. Vi är ute i god tid men sommaren har lust att gå så otroligt fort!

Sedan ilade vi iväg på Nordanågården där vi kombinerade lunch med att träffa Kågis! Han ska ju ta hand om det mesta i musikväg tillsammans med så goda musiker som lillebror, Löwe och Andreas! Kommer att bli så kalasbra!


Han repeterar sommarteater och under den här timmen hann vi både äta och ta ut alla tonarter! Vi fick sitta en trappa upp men underhöll nog alla som kom till kassan där nere... Haha! Det var enligt deras utsago riktigt uppskattat! :)


Det är tur att vi har telefoner! Här finns alla spellistor och Kågis har naturligtvis ett piano på sin! Funkade jättebra! Men vi var rätt koncentrerade! Det ser ni ju!


Jodå, jag också! Hann inte med någon make up idag men vi har varit så snabba att nog ingen har märkt det heller! Haha!


Sedan snabbt iväg för nästa möte som gällde tekniken. Vi fick god hjälp idag och den här interaktiva projen kan bli en del av föreställningen!


Åsa fastnade dock för Janne som är en HD-kille... Men hallå! Vi skulle ju jobba!


Vi testade en del kul saker! Man kan t ex rita på befintliga bilder! Den här bilden talar väl egentligen rätt bra för sig själv... Haha!


Som mest hade vi satt fem män i arbete och det kändes riktigt bra! Tack för superservice! Ett härligt gäng med en förkärlek för roliga skyltar. Den här satt på kylen:


För dig OCH din häst...


Så iväg för att hämta tavlorna jag hade köpt. Den här var ju en present till Åsa så nu fick hon den på en gång! En sprallig Alma i olja, trä och ståltråd som Chrissie har gjort - allt i Åsas gröna färg! Den gick hem och sitter redan uppe! Kul!

När Åsa åkt hem för ännu en skyttekväll inför sin jägarexamen så satte jag mig ute och kände bara hur sköööönt det var! Sommaren kom idag och jag njuter!!! Men när klockan närmade sig fem så kände jag suget:


Indoor Walking! Ja, det är ett så roligt pass att jag inte kunde missa! Idag hade Lisa gjort ett nytt program som var asjobbigt med fyra olika intervalldelar. Helvetet så slut jag blev! Men vädret var ju magiskt så jag ringde syrran och frågade om inte hon ville promenera med mig! Joooodå!


Då hann jag ju också med några kramar! Men My var såå trött efter en solig och rolig dag på förskolan med mycket aktiviteter! Nybadad ville hon helst bara sitta och mysa! Nu hade Martin kommit hem så jag kunde låna Malin en stund!


Det blev en promenadväg i skogen runt Sjungande! Fint!


Härlig luft och fin natur! Och så hinner man ju surra också eftersom vi var ute en hel timme!


Och larva sig! Här testade vi det jag först trodde var någon kaninhoppbana men nog var en plats där scouterna brukar ha aktiviteter. Jag kom mig i alla fall igenom största hålet... Haha!


Det blev en del asfalt också! Underbar kväll! Tack för sällskapet Malin! :)

Och när jag kom hem så var ekorren på besök på framsidan. Det är nog en av ungarna som har kommit på att vi inte har tagit ned korgen med fågelmat. Jag fick stå på bron, prata och plåta och den var inte ett dugg rädd. Men mina bilder kunde inte mäta sig med dem som maken tog tidigare idag:


Kolla vilken söting!


Och jag som skulle ta ned korgen... Nu får den väl sitta uppe tills den är tom!

Ja, herregud vilken fullmatad dag! Nu är jag helt slut och ser fram emot en lång dusch, soffan och sängen! Tack alla fina som jag träffat!