Glad måndag!

Jag tyckte först att det var försmädligt att helgen var över och att måndag morgon startade med solsken... Är det en sadist som bor där uppe? Men, det spelar nog ingen roll om jag jobbar eller är ledig - solen gör mig glad i alla fall! :) Det är faktiskt väldigt mycket som gör mig glad!


Lagade baconlindad kyckling igår fylld med getost och paprika! "Gött" med en sallad och vitlöksdressing! Och jo, jag lade upp maten snyggt trots att jag åt ensam eftersom maken jobbade. Man blir ju glad av att äta vackert också!

Glad blir jag också av mitt motionerande! Jag kommer nu att skryta lite eftersom jag sedan i mitten av januari lyckats hålla igång med aktiviteter minst fyra gånger varje vecka! Viktnedgången är väl marginell på några kilo men måendet och orken är så otroligt mycket bättre! Det här kan jag verkligen rekommendera! Märkte stor skillnad när jag och grabbarna showade förra helgen. Att skutta runt på scenen och samtidigt sjunga är en bra värdemätare på orken. Någon atletisk person blir jag aldrig men jag väljer att vilja må lite bättre och det känns bra!

Nu när vi (vissa dagar) har fått vår så är det också så skönt med långa promenader. Lördag och söndag hann jag ut på fina rundor där jag också blev glad över ett och annat sällskap:


Igelkott! Kvaliteten är urusel men det är svårt att göra allt med telefonen... Spela musik och köra Nikes app räcker egentligen och när jag då också skulle plåta råkade jag göra en paus i träningen och nästan slita sönder headsetet... Lite impulsiv kanske... Svisch! Haha!


Och närmare skogen: Två harpaltar! Den ene är den suddiga pricken i mitten... Haha! Mina djurbilder går till världshistorien! Ikväll har jag dock varit på mitt SPYC-pass och där var det idag Yoga för hela slanten!


Den här bilden tog en av mina glada kamrater just när jag lyckats ställa mig på axlarna med benen i vädret! Haha! Inte snyggt - men en personlig bedrift! Träningen blev idag också (på ett positivt sätt) "störd" av Kickis små valpar som fick åka på utflykt utan mamman.


Ja, ni ser ju vem som blir mest uppjagad - Anki! :)


Men hon var inte ensam! Här är det Karin som fått mysigt sällskap! Hon tränade nog lite efter det barnbarn som hon väntar på...


Många händer som ville kela!


Den här prinsessan valde att vila på min fot! Stackars liten...


Men det behövdes nog eftersom de busade ganska hårt! Under själva passet fick de dock lov att gå in i buren igen. Annars hade vi väl legat ihjäl dem... Huga!


Sista träningen den här säsongen och som avslutning fick valparna ut och känna på gräset! De fick enorm mycket uppmärksamhet - men det blir ju så när man är söt! Jag var inte den enda som tog bilder. Man hade kunnat tro att det var självaste Kronprinsessan som var på besök:


Ett enormt pressuppbåd! Men kul! Man har ju som sagt var inte roligare än man gör sig och vi var glada för lite sällskap! Tack också till världens bästa Anki för en helt fantastisk säsong! Du gör underverk med oss!

Nu har jag avslutat denna glada dag med telefonsurrande tillsammans med Åsa och besök av en kompis. Känns bra att äntligen gå till duschen och även göra omgivningen lite gladare! Sov sött alla!
#1 - - Christine:

men himmel, var min Philippa på träningen och här sitter man i Frankrike och längtar, inte efter yoga men valpen!!!

#2 - - Monica:

Ja, du missade småprinsessorna! Yogan däremot var tuff... :)Men bra!

#3 - - Oskar:

Vad bra du är på hålla igång med träningen! : )