Nöjd!

En alltigenom bra dag! Jag är faktiskt nöjd även om jag inte hunnit allt jag hade tänkt! Det jag åstadkommit har känts desto bättre! Började med lite jobb och planering inför ett kommande event, drog sedan iväg på en snabbis till "kvartersbutiken" vilket visade sig bli en lååång matshopping eftersom jag träffade så trevliga människor!

Först ut var dock en man av rätt tveksam karaktär:


Skulle köpa en deodorant till maken och snubblade över denna skyltning. Vem i hela friden köper ett märke som heter "Bruno Banani"? Han såg dessutom rätt karikerad ut! Och varför har han helgongloria? Har det med bananen att göra? Nä, det blev ett annat märke! Bananer vill man inte ha i badrumsskåpet!

Sedan träffade jag min favorit i charken! En man av betydligt bättre virke:

Lasse! Connecting me to the meat! Idag "lurade" han på mig utskuren biff som såg extra fin ut och jag visade glatt upp resultatet av lammläggen på min blogg! Kul att få tips och dessutom av en man som också gillar lokalproducerat! :) Tack ska du ha!

En annan positiv sak idag var denna insändare som jag och Åsa fick vara med på:


Ja, det är väl styrelsen som ska ha det största tacket men kul att vi också fick vara med på ett hörn! Det blev en riktigt trevlig kväll!

En annan negativ sak som hände idag påminde mig om en som också inträffade den här dagen förra året:


1 mars! Tror ni att mitt P-pass gick ut idag? Joooooo... Någon måste ha lurpassat denna kvart som det tog för mig att springa in på MQ... Hygglo! Nåja, på denna kort stund hittade jag en superfin top och en såååååå snygg klänning så jag är nöjd i alla fall! Det är ju en sån dag idag. Sedan drog jag iväg på förskolan för att hämta My!


Syrran som varit i Arvidsjaur på anställningsintervju anslöt när vi kom hem och jag fick rå om brudarna en stund och bjuda på biffar och hemlagat mos som jag hade snott ihop! My hackade sallad och jag försökte lära henne att man inte ska tugga på avocadon när man inte får sönder den... Hon ääääälskar avocado! Och gurka! Och körsbärstomater! Och Malin var så vansinnigt snygg idag! Det är hon ju i och för sig jämt! Men My ville också vara med på bild så det blev lite suddigt...


Malin fick också vara smakråd idag och peppade mig under parollen "Våga bära ärmlöst!" Haha! Jag kommer med andra ord att vara både välklädd och avklädd under helgens festligheter! Haha!


My peppade också men hade fullt upp just då med att också äta kaka...


Sedan åkte syrran iväg för att handla och jag och My fick en stund vid TV:n. Härligt att ligga i soffan och myyyyysa!


Men det kostar på att ligga på topp! Lite trött i ögat blev hon så tjejerna åkte hem och jag röjde upp! Tack för att ni kom och för kramarna och de utmärkta smakråden!

Nu har jag skottat av uppfarten som idag mest bestått av djupa snöslaskiga spår som man knappt kunde köra i. Den är nu slät och fin och mina armar en aning längre och ömmare. Men ni ska inte tro att jag nöjde mig med det! Jag har verkligen fått upp ångan när det gäller träning så den här veckan har sett ut så här: Måndag: SPYC, Tisdag: långpromenad, Onsdag OCH alltså även Torsdag: 1 mil på motionscykeln och efterföljande träning i 30 minuter! Jodå Anki, jag har både gjort armhävningar och magövningar, plankor och stretching! Såååå nöjd med mig själv! Jag blir inte smalare men jädrigt mycket piggare och nöjdare! Tack för all inspiration du gett mig!

Sammantaget kan man alltså säga att jag är nöjd med dagen! Men det kanske redan har framgått? :)