Mysmorgon och Umeåtripp!

Jag har haft fullt upp idag trots att jag inte sov mer än ett par timmar och fortfarande är dyngförkyyyld! Steg ändå upp tidigt för att ta emot My som kom och hälsade på medans mamman klippte sig. Hon är inte heller frisk så det var hemmadag från förskolan.


Därför fick vi en riktig My-smorgon tillsammans med frukost, kattmatning och lite ritande! Gullunge!


Vi låg i soffan, läste och såg barnprogram! TV:n är väl Guds gåva till sjukliga barnvakter? Haha! När Malin kom och skulle ta bilder började hon dock snurra som en propeller... :)


Propellern! Med hund!


Söta nyklippta syrran! Med modescarves!

Sedan blev det dusch och iväg till Umeå där jag hade läkartid efter lunch. Ja, det är ju bra före och går snabbt att köra men det var tur att jag tog god tid på mig eftersom det byggs rondeller hej vilt på vägen dit. Det ser inte längre ut som på kartan... Men jag kom fram precis i tid! Och undersökningen gick oerhört snabbt! Nu ska jag få hämta lite utrustning för att mäta mina snarkningar och eventuella sömnapnéer på måndag - i Skellefteå! Tack för det! Så här i efterhand kunde man tycka att jag lika gärna kunde ha gjort undersökningen samtidigt men någon ska väl tjäna på det här också! Har jag tur får jag en bettskena som leder till bättre sömn - för både mig och maken! Som kvinna tycker man att det är lite skämmigt att snarka men enligt den supertrevlige läkaren är det nästan lika vanligt som hos män. Sån tur! Då är jag nästan helt normal!

Eftersom jag ändå var i Umeå och hade tid över blev det ett studiebesök hos Brobergs Fisk som är min senaste matkontakt! Det var också väldigt trevligt och nu har jag beställt mera mat till påsk. Gött!


Håkan Broberg, som är Skellefteåkille från början, bjöd på kaffe och hårdbröd med kräftmarinerad sill! Oj, så gott! Så nu har jag köpt den också... Haha! Om ni känner igen Håkan så kan det bero på att han under ett par år var VD på Berco här i stan. Men att pendla var för jobbigt och då startade han eget! Och Marita: Han var orolig över att du skulle tycka att han inte kammat sig ordentligt men han var sååå fin i håret! :)


Sillmackor! Världens snacks! Kul att ses och tack för fikat!


Nu har jag sett alla frysar och varor som fanns hemma så det blir garanterat fler leveranser härifrån. Det är ju suveränt med bra mat av god kvalitet - som man desutom får hemkörd!

Hade bokat in ett möte ikväll men min förkylning har bara tilltagit idag så det fick jag stryka. Lade mig på sängen en stund men då kom hostan... Skulle behöva lite Cocilliana Etyfin till natten om det är någon som har en slurk över? Imorrn ska jag ju mest bara prata och hostandet är rena djävulen för stämbanden...

Nej, nu blir det till att skriva klart och lägga sig i TV-soffan. Det är ju sista avsnittet av "House" ikväll! Tänk om han dör och serien slutar... Vad ska jag då se? Ja, jag lär nog överleva det också!

Tjolahopp!
#1 - - Roger J:

På temat "Världen är liten...". Håkan Broberg är min kusin!

#2 - - Monica:

Så kul Roger! Han är också en trevlig prick! It goes in the family... :)