Inte nöjd...

Det blev en lång arbetsdag där jag äntligen färdigställt en viktig offert vilket självklart föregicks av en hel del planering. Allt är inte riktigt klart ännu vilket gör att jag inte känner mig hundra procent tillfredsställd heller. Men det kommer! Man måste bara ha lite tålamod och det är jag väl inte känd för att ha gott om... Men nu får jag ge mig och fortsätta en annan dag.


Måste se över det jag ska framföra imorrn kväll också. Det är ju Internationella Kvinnodagen och jag (läs: Emma) ska prata om manligt och kvinnligt under ett arrangemang på Nordanå. Det är 1,6 miljonerklubben som håller aktiviteter på olika orter under namnet "Woman in red". Det gäller att samla in pengar till forskning kring kvinnohjärtat och naturligtvis också sprida information om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar. Jag tycker att det är en väldig bra sak och väljer därför att skänka bort mitt gage till forskning och göra detta gratis. Känns bra! (Namnet kommer av att det fanns 1,6 miljoner kvinnor över 45 år i Sverige när föreningen grundades 1998.)

Morgondagen är också den viktigaste kvinnodagen i den här familjen eftersom den ena kvinnan (jag) födde den andra kvinnan (Emilia) som imorrn fyller hela 22 år!!! Det är också en av anledningarna till att jag inte känner mig riktigt nöjd. Jag hade ju velat vara i Göteborg och uppvakta, kramas och rå om vår finaste tjej på den rätta dagen!!! Nu kommer hon att få lite saker skickade men det blir ju inte detsamma... Vi älskar dig finaste Emilia och önskar dig den bästa av dagar!!!


Här får du i alla fall en grattishälsning av Skrållan som fått lite serpentiner!

Nu har vi tränat både jag och maken (Det sprider sig... :) och sett Mästerkockarna laga mat på TV. En macka, dusch och sängen är det jag ser fram emot och det är i och för sig inte alltför illa för att vara en torsdag! Imorrn blir det fortsatt textjobb och sedan "Indoor Walking" och direkt iväg till Nordanå. Jag kommer inte att vara den snyggaste men säkert den varmaste figuren på scenen. Hoppas jag hinner en dusch innan jag ska in... Haha!


Nåväl, kom på Nordanå imorrn och stöd forskningen! Köp en den röda skon som pin för 40:- och gör gott för både dig själv och andra! Läs mer om verksamheten på: http://www.1.6miljonerklubben.com/