Dubrovnik - End of Day 4!

Ja, herregud, nu är det över! En helt fantastisk dag med så oerhört många gratulationer att jag blir nästan rörd! Ni är så omtänksamma och fina allihopa! Eller så är det bara Facebook som är en bra reminder... Haha! Hur som helst så har ni gjort mig till en glad jubilar och det tackar jag verkligen för!

Ikväll tog vi en runda ned till stan igen! Det blir minst 1464 steg varje dag i dessa otaliga trappor... Men det är nog bra för matsmältningen! Haha! För nu skulle vi ju äta! Igen!


Noterade en båtägare som valt den mindre modellen... Den man står på knä i!


En vandring genom gamla stan igen i klänningen som jag nu ska visa syrran att jag hade! Jag kände mig "väldigt klädd" som vår mamma skulle ha sagt!


Hej på er! Långa skuggor på Stradun! Så här långbent kommer man nog knappast att vara igen!


Vi hade tur och fick ett bord på Nautika som är en av de bättre restaurangerna! Hamnade vid bord 63 som ni ser. Kunde ju ha fått vara 62 som är det år jag är född men man kan ju inte få allt... Det var väldigt fint och superbra service!


Inte lätt att välja vad man skulle äta. Man kunde ju bli ruinerad om man ville... Vi valde att äta fisk igen.


Som aptitretare fick vi en strut med skaldjursmousse som var väldigt god! Servitören upplyste oss om att det röda var ett färgat salt som man inte behövde äta upp... Tack för det!


Han sa också att det var OK att äta den som en glass! Tur att man inte högg in med gaffeln! Kunde ju ha landat i saltet alltihopa...


Fisk till varmrätt - perfekt tillagad och exakt lagom salt! Och restaurangen verkade köra med samma porslinsserie från Villeroy & Boch som vi har hemma... Lite kul!


Cheesecake till dessert smakade också bra! Utmärkt service, utmärkt mat, fin miljö vid vattnet - kunde inte ha varit bättre!


Ja, ni ser ju hur nöjd jag ser ut! Ja, jag borde kanske ha skrattat men jag måste ju hålla igen käften nån gång... 


Sedan gick vi en liten runda till och skulle söka igen den grotta som S-Å Boström tipsat om men hade ingen uppkoppling så att jag kunde läsa vad han skrivit på FB. Detta kanske inte var rätta stället men det var fint ändå!


Det är vackert här även på kvällen! Gillar skarpt att allt är upplyst! Det är annat än det kolsvarta man möts av när man kommer hem på Morö Backe!


Stradun! Ljummet och härligt - som en promenad inomhus! Sedan traskade vi hem och det blev inga stopp i trappan idag heller! Trodde att det skulle kännas att jag blivit äldre men det var först idag som kondisen var med mig! Är det ett tecken på att jag nått den bättre sidan av livet?


Underbart månsken från balkongen får avsluta en helt otrolig dag! Tack alla för att ni har hjälpt mig att göra den så minnesvärd! Nu struntar vi i det här med födelsedagar ett tag. Imorrn hittar vi på något nytt att fira! Livet!