Mera party!

Det blir mycket firande när man är i den här åldern och alla ens jämnåriga fyller jämnt! Ikväll var det Marikas tur att bjuda in till fest och det blev jättetrevligt och väldigt, väldigt gott! Vi kom oss iväg lite sent eftersom maken jobbade idag men hann i alla fall dit till maten - och den vill man ju ogärna missa när värdinnan själv stått vid spisen!
 

Tog en dagens outfit eftersom jag bytte i sista stund och måste visa syrran att jag tog mina nya byxor! Kunde ha valt något mindre tight eftersom vi åt fort och mycket... Jag är nå' djävulskt mätt fortfarande! Och skorna är i mitt fall nästan alltid platta. Det kan man inte säga om Emilias... Hon skulle också iväg på fest!


Ja, vad säger man? Stoooooor sccchhhilllnad!


Mycket folk innebar att vi satt överallt och det var högljutt och högstämt när vi anlände! Här hamnade vi tillsammans med Urban och Helena och då har man aldrig tråkigt!


Födelsedagsbarnets fina barn Viktor och Lisa tillsammans med Lisas kompis Julia i mitten.


Marikas kompis Marie! Skulle ha tagit en bild av hennes linne som var så snyggt! Men det var inte köpt i Sverige så jag ger upp tanken på att hitta ett likadant...


Marikas numera välkände bror Hans Brettschneider och hans söta hustru Lena i det alldeles nybyggda och jättestora uterummet! 24 kvadratmeter rent nöje! Det blev verkligen superfint! Till vänster sitter också en av Marikas arbetskompisar. Ja, vi åt och drack tills vi nästan sprack... Och när vi var mätta kom tårtan fram...


Jag tog en jättebit... som jag också åt upp! Hur god som helst! Fast jag ångrar mig lite... eller egentligen inte alls. Får väl träna imorrn!


Ja, det var inte bara jag som tog stor bit! Tobbe gömde t o m sin när kameran kom fram!


Sedan skulle vi ut och ha lite tävlingar! Här har ni det blå laget som vi länge trodde skulle vinna! Lotta, Ivan och jag såg oerhört stabila ut - innan vi drog igång!


Vi körde Fotbollskrocket! Och jag kan väl säga att det var lite för många bollar i luften... Alla var inte ense om vilken de rådde om och de flesta också ganska tveksamma som målskyttar... Men kul var det! Urban styrde och ställde med placeringen! Tyvärr vann hans lag...


Kan dock inte ha något med Evas lobb att göra... Hon skickade helt sonika bollen över porten...


Värdinnan visade talanger med vinglas och i slippers!


Här gick det inte lika bra! Ganska tydligt utanför...


Och vad det gula laget gjorde i buskarna ska vi inte prata om...


Men de spelade upp sig och kom faktiskt tvåa - men det kan ha något att göra med att de själva bildade hinder så att bollen inte skulle åka ner i källartrappan... Fusk tycker jag! Särskilt när de slog oss!


Och här gick de gröna laget också förbi tack vare Kickis bredsida! Vad vi blev? Måste ni fråga? Men roligt hade vi!


Vi avslutade med att kika på Per-Eriks traktorsamling och sedan ta revansch i en spiktävling! Sköööönt! Jag träffade visserligen inte särskilt mycket (inte alls! Haha!) men det gjorde de övriga i mitt lag och det är ju lagsegern som räknas!

Supertrevlig kväll som gick alldeles för fort! Nu är vi hemma igen och ska landa i sängen. Maken jobbar sista dagen imorrn och därefter tar vi semester ordentligt! Tack för ikväll alla glada!