Kär igen!

Ja, herregud... Nu är jag så där upplyft igen! Glad och lite förälskad! Eller inte så lite heller! Först ett träningspass som satt som en smäck! Hade gärna fortsatt med en promenad också eftersom vädret blev så fint men jag hade ställt mig på kö till sommarteaterbiljetter ännu en gång så jag var lite stressad. Ja, nu börjar ni förstå det där med kärleken! Bra! Så på 30 minuter hann jag hem från träning, duscha, blåsa håret, ta med mig en låda sallad som jag åt i bilen och stå på plats i kön på Nordanå! Och jag fick plats! Underbart!


Jag fortsätter att ösa lovord över den här föreställningen! Vi kan börja med spelplatsen. Den är ny varje år och har varit sedan jag var med och drog igång sommarteatertraditionen på Västerbottensteatern 1987. Och den ena platsen är vackrare än den andra! Årets val är magnifikt! En föreställning om forsen ska naturligtvis spelas med älven som fond! Den här gången satt jag högre upp och kunde njuta av hela bilden. Helena Weegar har gjort en utsökt och väldigt spelbar scenografi, kostymerna och detaljerna är så rätt och i Åsa Ekbergs regi blir övergångar och scener både finstämda och fantastiskt välspelade!
 

Sedan kommer vi till Castingen. Den är bara hur rätt som helst! Här ser ni delar av ensemblen och Kågis har gjort rollfördelningen för amatörerna. Vem som gjort den för de professionella skådisarna vet jag inte men hela rollbesättningen är klockren! Alla presterar på toppen av sin förmåga!
 
Nu skrev jag att spelplatsen är ny varje år, men sedan några år tillbaka spelar man ju samma föreställning två år på raken vilket är väldigt smart. Man sparar på produktionskostnader och man låter all publik få chansen att se! Det har varit utsålt hela vägen och i helgen spelas de sista två föreställningarna. Ni som missat den bör boka biljetter tidigt nästa år! Jag ska göra det igen! Tre Kärlekar kan man se hur många gånger som helst!!! Tack alla för ännu en magisk kväll! Jag blev kär! Och glad!


Ännu gladare blev jag när jag kom hem och ser att syster yster varit förbi med lite tapas att avnjuta framför TV:n nu när maken kommer hem från eftermiddagsskiftet! Tusen Tack Malin och Martin! Eller är det My som shoppat? Gött ska det i alla fall bli! Vem kan säga nej till lite Manchego?
#1 - - Maria:

Vilken tur att jag läser din blogg, annars hade jag inte fått reda på att de säljer överblivna biljetter på plats, I dag sista föreställningen fick jag och maken se tre Kärlekar, Så himla bra de var. Micke är ju helt outstanding, sen gillade jag " Britta" väldigt mycket, alltså Saga Eserstam+ alla andra givetvis!!Tack för att du delar med dig så att vi får glädje, denna gång dubbel glädje.

Svar: Så kul att ni fick plats! Ja, föreställningen var helt underbar och jag ska se den nästa år igen! :)
Monica Lindgren