Denna kärlek...

Jag gjorde det! Tog mig upp i vettig tid och befann mig nere på Friskvårdskompaniet redan 08.15! Helt sjukt! Ett pass Body Pump med bästa/värsta Felicia Lundberg! Oj, oj, oj - svettigt värre! Jag kommer att ha helt ny träningsvärk imorrn - men överraskades också av att orka mer än jag trodde! Det kanske bär sig att träna trots allt? Tack för sällskapet Anki! Det där gör vi om nästa vecka! Det fanns egentligen bara en nackdel med passet och det var kvinnan framför mig som var extreeeeeeeemt fit! Jävlar så tight! Men jag kommer ju också att sluta på det där viset... Hahahahaha!
 
Ja, nu måste jag lugna mig! Haha! Jag är bara för rolig...


När jag kom hem och ändå var svettig så passade jag på att klippa resten av gräsmattan. Kort! Så kort att jag fick ta den två gånger eftersom det blev så mycket spill...


Och inne fick jag hjälp vid datorn av Skrållan! Jag framför och hon bakom! Nej, hon skriver ganska illa men gillar att gömma sig i fickan bakom min bloggplats!


Men hon fick igång skärmen och blev inte rädd! Kanske kan man lära henne enklare texter?

Sedan drog jag iväg för en första kostymprovning inför TV-serien! Där möttes jag av gamla bekanta! Lisa Lantz som gjort en del jobb till revyn ska göra mask och kostymassistent var också Jonas och Ulla-Karins söta flicka Julia! Det var nog 20 sedan jag såg henne sist! 20 år och 20 kilo sen... Hahahaha! Nu är jag sådär rolig igen... NOT...

Därefter blev det shopping av alla möjliga saker som vi behöver till lördagens festligheter! Det tar tid att skaffa hem allt och nu skulle man bara ha börjat städa också... Tur att jag beställt all mat!


Dagens middag handlade jag bara till och lät Emilia och Maggan laga medans jag jobbade. God räksallad med haloumiost och ägg som tillbehör. Vi tog också med en portion till den stressade maken som jobbade över eftersom vi skulle gå på sommarteater redan 18.00! Han hann!


På plats i snygga solskärmar! Dags att äntligen få se "Tre Kärlekar"! Jag hade verkligen längtat! Lars Molin är ju fantastisk och jag älskade TV-serien! Lite orolig över att föreställningen inte skulle beröra mig lika mycket men det gjorde den!!! Flera gånger om! Oj, så fiiiint!


Genialisk scenografi Helena! Så enkel och samtidigt så spelbar! Här såg vi flera olika hemmiljöer, café, domstol, dansbana mm. Och scenbytena... Oj, så bra du har gjort det här Åsa Ekberg! Jag vill verkligen jobba med dig någon gång framöver! Åsa är en brilliant skådis som på senare år mest(?) regisserar. Och hon gör det så jädra bra! Allt är så genomtänkt och utsökt tillrättalagt. Alla skådespelarna presterade på topp idag och jag kände mig så stolt och glad!


Sch! Nu börjar det! Och som det går! Bra, starkt, roligt, kärleksfullt och så trovärdigt! Underbara kärlekspar där man verkligen levde sig in i relationsproblematiken - allt från den grinige bonde Egon Nilsson tjurskallighet mot alla till den fina relationen mellan Britta och "Det är jag som ligger med er dotter"- Enekrona.
 
Mest gruvsam var jag över förhållandet mellan Gösta och Lilian (eftersom jag kände så mycket för dem redan i TV-serien)... men det var så magiskt bra spelat! Starkt och suveränt skådespeleri! Imponerande! Alla medverkande gjorde bra ifrån sig och Micke Lindgren har nog aldrig varit så bra! Hans gubbe Egon blev en man med många bottnar som man också kunde känna med trots att han till ytan var en riktig skitstövel. Ja, jag är så nöjd, så imponerad, så lycklig över att ha fått vara här ikväll tillsammans med er i ensemblen! Underbart bra jobbat! Måste nog gå en gång till nästa vecka!


Och här sitter brudarna i pausen! De var lika nöjda som oss och lyckliga över att ha fått se föreställningen! Teater berikar verkligen själen och är en upplevelse man har med sig lääääänge!


Ja, jag ser faktiskt rätt nöjd ut redan i halvlek! Nu är jag mest bara lycklig! Därför ska jag sätta mig och skicka iväg lite fakturor eftersom jag just nu inte ens kan skämmas över att ta betalt!
 
Tre Kärlekar! Tre av Tre Hjärtan! Love it!
#1 - - Maria:

Åhh, jag vill också se sommarteatern, jag älskade dne tv serien, måste kolla om det finns biljetter...

#2 - - Lisa:

Ska bli kul att få jobba ihop igen!