Vilodag!

Vaknade och kände mig i usel form. Öppnade munnen och där kom det knappt ut ett ljud! Heees och förkyld! Nåja, jag har inte gjort mycket idag och t o m sovit en stund extra efter lunch så nu börjar det räta upp sig. Men rösten är man ju rädd om så det gäller att vila.

Nu har maken varit och köpt mer ingefära så jag ska koka lite varmt vatten och kurera mig! Han handlade också lite fisk och annat smått och gott så det blir nog middag även idag. Får se vad jag får för idéer! Jag ska vila i soffan med en bok och fundera lite. Tog i alla fall en dusch efter min tupplur och då känner man sig genast piggare!

Rolig läsningen idag var annars artikeln i Sydsvenskan. http://www.sydsvenskan.se/sverige/article620178/Viktvaktarnas-golv-rasade.html om golvet som rasade när Viktväktarna hade sin traditionella vägning... Lite psykad man skulle ha blivit om man hade varit med där! Därför väger jag mig helst hemma. Vi har ju en enplanare byggd på hel platta och det vore väl fanken om man skulle rasa igenom då!

Väldigt rolig läsning är också familjens twittrande! Jo, t o m maken gör inlägg då och då! Vi har som en hel familjeanslutning! Här skrattade jag gott åt Oskar:


Haha!

Och här tyckte jag synd om Emilia igår:


Gumman! Men vi pratades vid på kvällen och det blev mindre skada än hon först hade trott. Tur!

Nej, nu ska jag vila mera och tänka ut lite mat!
#1 - - Ola T:

Ingefära – helt rätt.

Varmt vatten – helt rätt.

Vila – helt rätt (men när man slappar i soffan heter och stavas det att man sofftar...).

Glöm inte honung, apelsin och citron.

Fast många tycks vara hesa nu. Tänk om Reinfeldt blev det; hesa Fredrik (många skulle tjuta av lycka).