Lite mer sorg...

Idag blev det tidig uppstigning för färd till Luleå eftersom vi skulle skjutsa hem sonen... Lite sorgligt är det allt men jag har försökt bearbeta mig ända sedan Emilia åkte och det gick faktiskt bättre idag - men det beror nog också på att vi har fått ha Oskar hemma så mycket längre. Det har hur som helst varit fantastiskt roligt och man inser ju att barnen bara är till låns. Det gäller alltså att njuta varje minut!

Vi packade fulla bilen med kläder, julklappar, gitarr mm och drog iväg. Tur med vädret må jag säga eftersom det började snöa först under hemfärden på eftermiddagen men dåligt före och svårt att köra om i sörjan. Jag tror aldrig att jag kört så sakta. Blev t o m omkörd av polisen på vägen hem! Men vi resonerade så att det nog var bättre att komma både dit och hem helskinnade!


Efter en längre runda på Willys där Oskar med van hand fyllde vagnen åkte vi till lägenheten och hann både äta, dricka kaffe och kika lite på Tour de Ski!


Gulle...

Många kramar (och lite blomvattning) senare åkte vi iväg... Tråkigt att lämna honom men så roligt att han trivs och så tydligt också längtat hem till sig! Tack för att vi har fått rå om dig under de här veckorna!


Väl hemma somnade jag i soffan en stund och sedan var det dags att ge sig i kast med den vita varan igen! Jag tyckte att det såg lite vackert ut när jag skulle börja. Snön liksom böljade fram så där mjukt och fint! Jag har dock ändrat mig nu... Blöt snö igen! Det är hyfsat tungjobbat men jag höll på en timme och blev sedan bjuden på middag hos syrran som gjort en fantastiskt god älggryta! Tack! Det var precis vad jag behövde!


Lilla fröken har haft "febran" men var ganska uppåt och på bättringsvägen! Här berättade hon om Bamse som hon såg på datorn. Sötunge! Jag höll mig lite undan kramarna eftersom vi både ska ha främmande på fredag och sedan ska igång med jobb igen. Det gäller ju att hålla sig frisk! :)

När jag kom hem hade det snöat nästan en decimeter till... Hygglo! Det blev ännu en runda och jag tror att det kan bli en tredje innan det är dags för duschen. Det är lite tomt här hemma eftersom maken också jobbar så det är lika bra att jag har något att göra. Men jag är inte helt nedbruten. Igår kväll skickade dottern en fråga om jag inte skulle komma och hälsa på i Göteborg snart och det vill jag ju gärna göra! Lätteggad som jag är hade jag några minuter senare också bokat biljett under några dagar då vi båda är lediga! Yessss! 20 januari åker jag alltså söderut och det ska bli jätteroligt med en "tjejhelg"!

Tills dess får jag stå ut med att skotta lite! Det är ju bra träning!

P.S. Recept ska ni också få på Kräftsoppan men den återkommer jag till imorrn!