Utskälld?

Vi är ju alla olika men kan bara förändra oss själva och ingen annan! Även om man ibland kanske har lust! En regissör sa en gång: "Man kan inte förändra en annan människa. Man kan på sin höjd få dem att äta snyggt!" Klockren beskrivning! Haha!

Att jag kom in på detta har ingenting med förkylningen att göra. Det är inte snoret som tagit över... haha! Nej, anledningen är att jag idag blev utskälld för att jag inte nog respekterade och uppmärksammade en person jag tidigare träffat på ett möte. Och jag kan förstå reaktionen eftersom vi nog inte riktigt "pratar samma språk".

Nåja, jag medgav att jag "tog över" och att jag kanske inte hade nog med respekt. Det var det enda jag kunde göra. Ibland är det lugnast att "ge fienden vad den vill ha". Jag har heller inte lust att lägga energi på något fortsatt bråk. Bättre att glömma och gå vidare! Men så här i efterhand skulle jag nog vilja bolla tillbaka frågan till den här personen. Varför uppfattade jag den personen som lite arrogant och märkvärdig? Är det något som den personen utstrålar och kanske ska tänka på till en annan gång?

Hur som helst så passar man inte ihop med alla människor men blir man missuppfattad så måste man också själv ta på sig en del av ansvaret. Vad har jag gjort för att någon annan människa ska reagera på det viset? Jag var ganska medveten om att jag inte var på mitt mest samarbetsvilliga humör och det har jag erkänt. Men är det ens fel att två träter? Nja...

Men, men, nu glömmer vi det här och går vidare! Jag har med hjälp av min bästa vän Åsa lyckats komma över detta! Tack för att jag fick lätta mitt hjärta! Som ni vet är jag ju i grund och botten en positiv person - men van att ha kontroll vilket också kan reta andra. Min avsikt är dock alltid att slutresultatet ska bli så bra som möjligt! Det borde vi i alla fall kunna vara överens om? Och ska man se det hela med lite humor så är det väl så här de flesta uppfattar bråk?


Haha! Ja, lite roligt är det ju!